19 نکته برای درمان کرونا با طب سنتی / پزشکان ایرانی اعلام کردند

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به همراه حسین رضایی زاده، سرپرست مرکز رشد طب وداروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی دانشگاه در گفتگو با خبرنگاران دخالت طب سنتی را تشریح کرد که چکیده ای از آن را از نظرتان می گذرانیم:

1- پس از نشست های ویدئو کنفرانس در سازمان جهانی بهداشت، وزیر دستور داد طب سنتی ایران در کنار طب نوین قرار گیرد.

2- طب سنتی در بیمارستان ها با اخذ کد اخلاقی و ضوابط انجام شده تجویز می شود و آزمایشات بالینی در حال انجام است. نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

3- مردم چینی در نظام معمول خود از گیاهان دارویی به صورت عام مصرف می کنند و آمادگی بیشتری برای مهار و درمان کرونا داشتند.

4- شواهد تجربی نشان می دهد مداخلات طب سنتی موثر بوده ولی تا زمان اتمام تحقیقات نمی توان در این مورد قضاوت کرد.

5-آتش زدن کتاب در ایران و اسلام سابقه نداشت و یک خبط بود.

6- طبق شواهد بالینی نمی توان گفت حجامت یا بادکش در درمان کرونا موثر است. این ادعا تایید نشده است.

7- استفاده از سیر یا ترشی سیر برای افزایش سیستم ایمنی بدن خوب است نه درمان کرونا.

8- استفاده مقدار کم زنجبیل سیستم گوارشی را تقویت می کند. اما کرونا را درمان نمی کند و دارویی برای پیشگیری از کرونا نیست.

9- تجویز داروهای طب سنتی باید از طرف وزارت بهداشت باشد تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

10-خواب به موقع و به اندازه، تغذیه اصولی و استفاده از غذاهایی که راحت هضم می شوند، ورزش های به جا وبه موقع سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد.

11- باید با رعایت فاصله گذاری فیزیکی، مسائل روحی و روانی آرامش مردم را تامین کرد. عملکرد ما در مبارزه با کرونا بهتر از بسیاری از کشورها بود.

حسین رضایی زاده، سرپرست مرکز رشد طب وداروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی دانشگاه نیز در مورد طب سنتی توضیحاتی ارائه کرد.

12- شواهد علمی برای این که اعتیاد به سیگار یا موادمخدر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد وجود ندارد.

13- از شروع شیوع بیماری کرونا پزشکان متخصص طب ایرانی در بیمارستان ها مشغول به کار شدند و مداخلات دارویی نیز دارند. برخی از این پزشکان به کرونا مبتلا شدند اما بهبود یافتند.

14- آن دسته از افرادی که در فضای مجازی ادعا می کنند داروی کرونا را کشف کرده اند، مانند افرادی هستند که از بیماری روحی و روانی رنج می برند و برای انتخابات ثبت نام می کنند و در انتها مورد تمسخر قرار می گیرند.

15- طب اسلامی نداریم بلکه آموزه های اسلامی داریم. اگر منظور طبی است که پس از اسلام با آموزه های اسلامی آمیخته شد، می توانیم بگوییم طب اسلامی درست است.

16- 4 ویدئو کنفرانس درباره طب سنتی برگزار شد و کشورها به تبادل تجربیات خود اقدام کردند و در انتخاب نوع گیاهان اشتراک نظر جدی پیدا شد.

17- در هیچ جای دنیا نمی توان داروهای سنتی را جای داروهای شیمیایی استفاده کرد و درمان سنتی جدای داروهای شیمیایی برای بیماری کرونا ساخته نشده است.

18- فراخوانی داشتیم و بیش از 57 ایده پژوهشی به دست وزارت بهداشت رسید و بیش از نیمی پروپزال نوشتند و طرح پژوهشی در مرحله داوری قرار گرفتند. 18 ایده پژوهشی در کمیته اخلاق کشوری کد اخلاق و پژوهش را گرفتند و در بیمارستان ها فعالیت خود را شروع کردند. یکی از طرح ها در 7 بیمارستان در حال انجام است.

19-با توجه به جمعیت هدف و مقایسه بیماران با یکدیگر، در حال حاضر نمی توانیم آماری از بهبود یافتگان ارائه کنیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 557479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟