درمان به صورت دورا پزشکی به زودی راه اندازی می‌شود / نیاز تصمیم گیری هرچه سریع تر

به گزارش خبرنگار اجتماعی  رکنا، پس از شیوع کرونا در کشور و ترس مبتلا شدن افراد به این بیماری مراجعات به بیمارستان ها برای خدمات سرپایی کاهش چشم گیری داشته است چرا که افراد حس می‌کنند اگر در بیمارستان حضور داشته باشند به کرونا مبتلا می‌شوند.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که این روزها بسیاری از افراد به دلیل کرونا برای چکاب و درمان بیماری های زمینه ای به بیمارستان نمی‌روند گفت: وقتی در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا افراد تنها برای تامین لوازم ضروری خود می‌توانند بیرون بروند فلذا در این شرایط بحرانی اینکه بخواهیم خدمات سرپایی و چکاب را فعال کنیم به هیچ عنوان صلاح نیست.

وی ادامه داد: برنامه ای برای تک تک بیمارستان ها نوشته شده است که به تدریج به سمتی حرکت کنیم که در هر استان فقط چند بیمارستان برای ظرفیت بیماران کرونایی استفاده شود و سایر بیمارستان ها بعد از ضد عفونی شدن برای چکاب ها و درمان استفاده شود.

جان بابایی درباره بیماران زمینه ای اظهار کرد: قرار است که از آیین نامه درمان مجازی را که مدت هاست تدوین شده بعد از رفع مسائل قانونی آن اجرایی کنیم که بر اساس قول هایی که به ما داده اند اگر این مسئله در ستاد ملی مقابله تصویب شود به سرعت می‌توانیم خیلی از خدمات سرپایی را در استان ها از طریق دورا پزشکی انجام بدهیم که بار حضور به صورت سرپایی کم شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه کرونا یک فرصت برای ایجاد جدید کردن رویه خدمت است تصریح کرد: بسیاری از مراجعاتی که قبل از کرونا داشتیم به صورت دورا پزشکی قابل انجام است و یک پزشک می‌تواند دوز شناخته شده بیمار خود را در دیابت، روماتیسم و.... به صورت آنلاین انجام دهد که هم از نظر هزینه برای شخص و نظام سلامت به صرفه خواهد بود.

او در پایان اذعان کرد: زیر ساخت های لازم هم اکنون برای نسخه نویسی و نوبت دهی آماده است که می‌تواند برای تمام کلینیک های ما و نسخه پیچی الکترونیک در تمام داروخانه های ما انجام شود که اگر در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شود هرچه زود تر کلینیک مجازی راه اندازی خواهد شد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 557132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟