به گزارش رکنا، نشست ویدئو کنفرانس معاونین روابط کار و توسعه کارآفرینی و اشتغال و مدیران این معاونت ها با مدیران کل اجرایی سراسر کشور با هدف هم اندیشی و ایجاد وحدت رویه در اجرای شیوه نامه اجرایی دستورالعمل اداری مشترک بیمه بیکاری و بررسی مشکلات سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و صیانت از نیروی کار در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد .

شاکرمی افزود : اجرای عملیاتی سامانه جامع روابط کار که تا ابتدای فروردین امسال در تمام استان های کشور انجام شد ، این فرصت را به ما داد تا با استفاده از این ظرفیت حضور فیزیکی خدمات گیرندگان جامعه هدف را در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها به حداقل ممکن برسانیم .

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر صیانت از نیروی کار در این زمان گفت: امسال علی رغم محدودیت های موجود فرصت ها و ظرفیت های بالایی برای تحقق برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خصوص در حوزه کار و تولید وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم مدیران کل اجرایی سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانند در راستای تحقق اهداف و برنامه های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکلات حوزه کار و تولید را به حداقل برسانند .

شاکرمی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات معاونت روابط کار در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمیته نظارت بر سلامت و رعایت مسایل بهداشتی و ایمنی در محیط کار است که با دستورشریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد .

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل کمیته متناظر این کمیته مرکزی در تمامی استان های کشور اظهارکرد: این کمیته ها باید تمام وظایف و تکالیف خود را در اجرای پروتکل هایی که وزارت بهداشت و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده اند را پیگیری و عملیاتی کنند .

وی با اشاره به طراحی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری گفت: شیوه نامه ای برای اجرای صحیح از این سامانه تهیه و به استان ها ابلاغ شده است .

در ادامه این نشست"عیسی منصوری" معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طرح های حمایتی از بنگاه ها جهت پایداری تولید و اشتغال را تشریح کرد و مقرر شد که پس از تصویب نهایی این پیشنهادها به استانها ابلاغ شود .

گفتنی است: در این نشست، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های کشور ضمن ارائه دیدگاه ها و سوالات خود در خصوص مباحث مطرح شده، پاسخ های خود را دریافت کردند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 556915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟