معتادان متجاهر پایتخت بار دیگر پذیرش می‌شوند

به گزارش  رکنا، انوشیروان محسنی بنپی در حاشیه شورای اضطراری مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز نسبت به جمع آوری و پذیرش معتادان متجاهر تصمیم گیری و بنا شد نیروی انتظامی تمامی معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع آوری کند.

وی یادآورشد: جمع آوری معتادان از سطح شهر با تصمیم کمیته درمان مقابله با مواد مخدر که مسئولیت آن بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی مبنی بر خودداری مراکز از پذیرش معتاد جدید است مغایرت دارد.

محسنی بندپی اظهارداشت: از همین رو شورای مبارزه با مواد مخدر استان پیشنهاد پذیرش این معتادان را پس از غربالگری و کسب اطمینان از سلامت آنان در ابتلا به ویروس کرونا را مطرح ساخت.

استاندار تهران گفت: شورای مبارزه با مواد مخدر استان، ستاد مبارزه با کرونای استان و وزارت کشور موافق پذیرش این معتادان متجاهر هستند چون آسیب زایی حضور آنان در سطح جامعه بالاست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر در خصوص تمدید مهلت زمان ماندگاری افرادی که هم اکنون در مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ نیز حضور دارند باید تمهیدات لازم اتخاذ شود.

محسنی بندپی ادامه داد: در این جلسه شهرداری تهران نسبت به آماده سازی ظرفیت ۲ هزار نفره تا فردا یکشنبه مکلف شد.

استاندار تهران تاکید کرد: برای پذیرش این معتادان حتما باید پروتکل های بهداشتی لازم را اعمال و مبتلا نبود آنان به ویروس کرونا پیش از پذیرش در مراکز اطمینان حاصل کرد.

پیش از این مراکز ماده ۱۶ به علت اتمام زمان قانونی نگهداری از معتادانی که دوره درمان آنان کامل شده بود، اقدام به ترخیص آنان کرده بود که این موضوع منجر به بازگشت آنان به روند مصرف مواد مخدر و تجمع در محله های شوش و هرندی شد.

این تجمع اعتراض شهروندان و تعدادی از مسئولان شهری را به دنبال داشت و در نهایت شورای مبارزه با مواد مخدر استان تهران در جلسه ای اضطراری نسبت به ساماندهی این معتادان تصمیم گیری کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت تا ظهر روز ۱۵ فروردین، ۵۳ هزار و ۱۸۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۲۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۷ هزار و ۹۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 556199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟