افزایش حجم پسماندها در روزهای کرونایی تهران

به گزارش رکنا ، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه حجم زباله‌ها در تهران افزایش پیدا کرده است، گفت: زباله‌های بیمارستانی براساس پروتکل وزارت بهداشت در آرادکوه دفن می‌شود.

رضا کرمی محمدی (رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و عضو شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران) گفت: در حال حاضر ۲۲۶۹ بوستان و پارک در شهر تهران تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی فضاهای باز در خیابان‌ها وجود دارد که مردم متاسفانه در آنها تجمع می‌کنند البته نیروی انتظامی نیز باید در این زمینه به ما کمک کند. در مترو و اتوبوسرانی نیز اقدامات لازم در خصوص ضدعفونی و تبلیغات «در خانه بمانید» نیز پخش می‌شود.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص دفع پسماند در شهر تهران تصریح کرد: دفع پسماند در شهر تهران دو بار در روز انجام می‌شود و بدون تفکیک شدن دفن می‌شود. دفع پسماندهای بیمارستانی نیز براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت در آرادکوه انجام می‌شود.

کرمی محمدی خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان پسماندها در شهر تهران افزایش پیدا کرده است. مقدار پسماند و زباله در شهر از ۲۵۰۰ تن روزانه به ۷ هزار تن رسیده است. همچنین زباله‌های بیمارستانی از ۶۰ تن به ۱۰۰ تن رسیده است. حجم کار پسماند بسیار بالا رفته است اما همانطور که گفتم در دو نوبت اقدامات ما در خصوص دفع پسماند در روز انجام می‌شود.

وی درباره تمهیدات لازم در خصوص سیزده بدر ادامه داد: در این روز پارک‌ها کاملا بسته هستند و از ماموران حفاظت نیز در خصوص عدم ورود به پارک‌ها استفاده بیشتری می‌شود. چنانچه ستاد مقابله با کرونا در استان صلاح بداند احتمال تعطیلی حمل و نقل عمومی در این روز وجود دارد. نیروی انتظامی نیز باید در این روز به ما کمک بیشتری داشته باشند تا از حضور در بوستان‌ها و پارک‌ها به شدت جلوگیری شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟