مرد 112 ساله ایرانی رکورد شکست کرونا را زد / او اهل بانه است

به گزارش رکنا، صالح مریمی متولد ۱۲۸۷ اهل روستای کانی ناو بخش مرکزی بانه هفته گذشته با علائم تب شدید و تنگی نفس به درمانگاه ژین بانه مراجعه کرده و بعد با تشخیص پزشکان این درمانگاه در بیمارستان رازی بانه به عنوان بیمار مشکوک بستری می شود و بعد از انجام تست مشخص شد که کرونای وی مثبت است.

هادی مریمی پسر این بیمار کرونایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پدرم از زمان شیوع ویروس کرونا در خانه بوده و با کسی ارتباط نداشته و احتمال بیماری کرونا در وی بسیار پایین بود.

وی با اشاره به اینکه پدرش سابقه بیماری ریوی و قلبی داشته افزود: هفته پیش پدرم به طور ناگهانی تب کرد و به دنبال آن حالت تهوع و دل درد شدیدی داشت که برای مداوا وی را به درمانگاه ژین بردیم.

مریمی اظهار داشت: ما به هیچ عنوان فکر نمی کردیم که پدرم به کرونا مبتلا شود چراکه با کسی ارتباط نداشته و همیشه در خانه بوده و بهبودی وی نیز باتوجه به شرایط جسمی و سنیش معجزه است.

وی گفت: با بروز علائم بیماری پدرم را به درمانگاه ژین بردیم و عکس برداری از شش ها و تست کرونای از وی گرفتند که تست کرونا مثبت نشان داد که با همکاری کادر درمانی به بیمارستان رازی منتقل شد.

مریمی افزود: امکانات بیمارستان برای بیماران کرونایی بسیار خوب بوده و در این زمینه هیچگونه کمبودی نداشتند و پرستاران بیمارستان شبانه روز با وجود تمام مشکلات از بیماران کرونایی پرستاری می کنند تا سلامتی خود را دوباره بدست بیاورند.

صالح مریمی بهبودی خود را از لطف و بزرگی خدا و تلاش کادر درمانی بیمارستان رازی می‌داند و به همه مردم توصیه می‌کند غذاهای سالم و طبیعی مصرف کرده برای حفظ محیط زیست تلاش کنند چرا که هوای سالم و پاک مهمترین عالم سلامتی انسان است.

صالح مریمی حدود یک هفته در بیمارستان رازی تحت مداوا قرار گرفت و بیماری وی بهبود یافت هم اکنون در قرنطینه خانگی در روستای کانی ناو بسر می برد و هیچگونه علائم از بیماری در وی وجود ندارد تنها گاهی درد عضلانی دارد.

خانواده مریمی در حال حاضر تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا را در منزل انجام می دهند و اعضای این خانواده هیچگونه علائم بیماری ندارد و در سلامت کامل بسر می برند و قرنطینه خانگی را کاملا رعایت می کنند تنها در موارد ضروری با رعایت اصول بهداشتی از منزل خارج می شود.

راه روستای کانی ناو به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توسط اهالی بسته شده و اجازه ورود و خروج به کسی نمی دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه گفت: بیمار ۱۱۲ ساله اهل بانه بعد از یک هفته کرونا را شکست داد و از بیمارستان رازی این شهر ترخیص شد.

محمد شاه‌ویسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تست کرونا صالح مریمی بیمار ۱۱۲ ساله اهل بانه هفته قبل مثبت بود و در بیمارستان رازی بستری شد و بعد یک هفته از بیمارستان ترخیص شد.

وی اضافه کرد: این بیمار پس از ترخیص از بیمارستان به مدت ۱۰ روز باید در منزل قرنطینه و تخت نظر است.

شاه‌ویسی با بیان اینکه ۴۲ نفر از بیماران کرونایی شهرستان بانه بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند، یادآور شد: کل بیمارستان رازی بانه به بیماران کرونایی اختصاص یافته با تلاش پرسنل بیمارستان حال تعداد زیادی از بیماران کرونایی رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه با تلاش پرسنل بیمارستان حال تعداد زیادی از بیماران کرونایی رو به بهبود است، تاکید کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خیرین شهرستان بانه ۲ میلیارد ۳۰۰ میلیون ریال به بخش کرونای بیمارستان رازی کمک کردند.

شاه‌ویسی گفت: کمک خیرین شهرستان در زمینه تهیه دست کش، ماسک و لباس ایزوله پرسنل این بیمارستان هزینه شده اما همچنان نیازمند حمایت و کمک های خیرین به منظور تامیت تجهیزات مورد نیاز برای پزشکان و پرستاران هستیم.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 554897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟