دستور تخلیه ویلاهای شمال کشور از مسافران صادر نشده است / مراقب مامورنماها باشید + فیلم
حجم ویدیو: 11.47M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی رکنا، از صبح امروز دهم فروردین ماه ،فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در کلاردشت مامورانی به منازل مسافران مراجعه کرده  و از آنها می خواهند  طی دو ساعت شهر را ترک کنند در غیراینصورت با حکم دادستانی روبرو خواهند شد.

آیا دادستانی دستور تخلیه مسافران از ویلاهایشان را صادر کرده است  ؟ آیا پلیس ابلاغیه ای برای تخلیه مسافران از ویلاها در دست دارد ؟ وزارت کشور و پلیس هر دو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا این دستور و ابلاغ را رد کرده و متذکر شدند که مردم مراقب باشند گرفتار رفتارهای خودسرانه و مامورنماها نشوند.

لازم به ذکر است در پیگیری های خبرنگار  رکنا پس از انتشار این فیلم مشخص شد پلیس چنین دستوری نداده و این اقدام غیرقانونی است.

غضنفری- رئیس اطلاع رسانی  ناجا  به رکنا گفت  : قرار بر این شده تا از  ورود مسافران به شهرها ممانعت شود ولی دستوری در خصوص اینکه افراد را از ویلاهایشان خارج کنیم و به شهرها برگردانیم نداریم و این رفتار خودسرانه است و از همه مهمتر باید مردم حواسشان باشد گرفتار مامورنماها نشوند.

از سوی دیگر یک منبع آگاه در وزارت کشور نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: در بازگشت مسافران قرار نیست قوه قهریه به کار گرفته شود. محور اول طرح ستاد ملی مبارزه با کرونا این بود که مردم به مسافرت نروند. در محور دوم این بود افرادی که سفر رفتند زودتر به شهرهای خود بازگردند. البته در بازگشت آنها نباید عجله باشد چرا که ترافیک و تصادفات افزایش می یابد. در محور دوم طرح ستاد ملی مبارزه با کرونا از مردم دعوت و به آنها تاکید شد بازگشت خود را برای روزهای آخر نگذارند و مدیریت کنند.

این منبع آگاه پس از مشاهده فیلم های منتشر شده در فضای مجازی تاکید کرد: این که به در منازل بروند در چارچوب کلی طرح نبوده و به نظر می رسد که این یک طرح اخاذی یا خودسرانه است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 554734 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟