تشریح اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل زده

به گزارش رکنا، با بیان اینکه از روزهای گذشته با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و در پی هشدارهایی در خصوص بروز سیل در کشور، تیم‌های وزارت بهداشت در حالت آماده باش بودند، گفت: اکنون ۱۰ استان شامل هرمزگان، بوشهر، فارس، سیستان و بلوچستان، قم، گیلان، خراسان جنوبی، مازندران، سمنان و کرمان درگیر سیل و عوارض ناشی از آن شدند.

وی در تشریح جزئیات این اتفاق، افزود: به طور کلی تا ظهر امروز ۱۷ نفر به دنبال سیل و طغیان رودخانه‌ها مصدوم شدند که از این تعداد ۱۲ نفر به مراکز درمانی اعزام شده و ۵ نفر در محل درمان شدند. متاسفانه ۱۱ نفر به دنبال بروز سیل جان خود را از دست داده و ۲ نفر نیز مفقود شده‌اند.

مطلق ادامه داد: از دیگر مشکلات ناشی از سیل، تخریب هشت واحد مسکونی در روستای تیس شهرستان چابهار است. همچنین از سوی دیگر محور های اصلی رودبار جنوب به ایرانشهر، قلعه گنج و کهنوج به قلعه گنج، جیرفت و بندرعباس مسدود شده است. محورهای فرعی در شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج و فنوج نیز به شکلی مسدود شده است که خدمات رسانی حوزه سلامت به آسیب دیدگان را دچار اختلال کرده است.

وی افزود: سه دستگاه آمبولانس اورژانس نیز به دلیل بارش برف در مازندران و سمنان گرفتار شدند که پس از آن هماهنگی با راهداری جهت بازگشایی محور صورت گرفت.

مطلق در خصوص امداد رسانی به مادران باردار ساکن در مناطق سیل‌زده، تصریح کرد: تمامی زنان باردار به مکان‌های امن فرستاده شدند و در صورت نیاز به زایمان، مادران باردار با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شده و زایمان‌هایی نیز با موفقیت انجام شد.

وی در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه به دلیل شیوع کروناویروس اکثر تیم‌های درمانی و بهداشتی درگیر با درمان و شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ بودند، اظهار کرد: اما با وجود این مسئله اقدامات در خصوص یاری رسانی به هموطنان سیل زده به قوت در حال انجام است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟