راهکار عضو کمیسیون بهداشت برای قطع زنجیره انتقال کرونا

بهروز بنیادی با بیان اینکه در حال حاضر در اوج شیوع کرونا قرار داریم، گفت: متاسفانه تعداد مبتلایان بیشتر از تعداد بهبود یافتگان است و اگر شهروندان در خانه نمانند تعداد افراد مبتلا افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خودداری شهروندان از سفر‌های غیرضرور، ادامه داد: به عنوان مثال اگر قرار باشد یک میلیون نفر از جمعیت استانی به استانی دیگر سفر کنند ساختار سلامت در این استان به خوبی نخواهد توانست جوابگوی پذیرش بیماران جدید باشد.

وی افزود: دغدغه تمامی مسئولان جلوگیری از گسترش بیماری با رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی است، زیرا رعایت این موارد از سوی مردم به سیستم بهداشت و درمان کشور کمک زیادی می‌کند.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس دهم، یادآور شد: اگر میزان بروز این بیماری افزایش یابد نظام بهداشت و درمان قادر نخواهد بود خدمات مناسبی را ارائه کند.

بنیادی با بیان اینکه برخی نمایندگان در نشست با وزیر بهداشت از اشباع مراکز درمانی حوزه انتخابیه‌شان ابراز نگرانی کردند، گفت: خطر کرونا همه را تهدید می‌کند و حتی گزارشاتی از ابتلای نوزادان به این ویروس منتشر شده بنابراین نیاز است مردم کرونا را جدی بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد استفاده از قوه قهریه برای برخورد با افرادی که نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به سفر‌های غیرضرور روی می‌آورند، افزود: فرهنگ ما بسیار غنی است و مردم ما بسیاری از مسائل را رعایت می‌کنند و به نظر می‌رسد با ارتباط مناسب و اعتمادسازی از تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا تمکین و مسائل را رعایت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟