از ۱۵ فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا سیرنزولی پیدا می کند

مینو محرز قائم مقام انجمن حمایت از بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در پاسخ به این سوال که این موضوع صحت دارد که ویروس کرونا سه تا چهار روز در گلو می‌مانند و در این چند روز اگر آب نمک غرغره شود در گلو از بین می‌رود و وارد ریه‌ها نمی‌شود؟ گفت: از مردم خواهش می‌کنم که گوش به این اخبار غیر موثق ندهد چرا که اینفودمی کرونا از اپیدمی کرونا خطرناک‌تر است. این مسائل اصلا جنبه علمی ندارد.

وی گفت: طرح این مسائل ناشی از اینفودمی کرونا است. (اینفودمی همان اپیدمی اخبار نادرست است)، اینفودمی اخبار نادرست مردم دنیا و همچنین مردم کشور را بیچاره کرده است. از این دست مسائل امروز زیاد است.

محرز در ادامه با انتقاد از وضعیت پیش آمده اضافه کرد: چند روز قبل هم ادعا کردند که شربت درمان کرونا را ساخته اند و سازمان غذا و دارو برای اطلاع افکار عمومی اطلاعیه مبنی بر جعلی بودن آن صادر کرد. عده‌ای از این آب گل آلود در حال ماهی گرفتن هستند و مردم ما باید دقت کنند که ماهی این افراد شیاد نشوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: مردم که الان در خانه نشسته اند در فضای مجازی و اخبار نباشند و وقت خود را صرف فرزندان و زندگی خود بکنند. توصیه می کنیم کمی دید و بازدید‌های خود را عقب بیاندازد هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. به جای اول فروردین اول اردیبهشت به دیدن اقوام و دوستان خود بروند.

در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم

محرز درباره زمان اوج بیماری کرونا در کشور گفت: ما هم اکنون در اوج درگیری با ویروس کرونا در کشور هستیم و این حجم بالا تا ۱۵ فروردین فروکش خواهد کرد و تعداد خیلی خیلی کمتر خواهد شد. از ۱۵ فروردین به بعد میزان ابتلا به ویروس کرونا بر اساس تخمین های انجام شده سیر نزولی پیدا می‌کند.

محرز افزود: مردم عید را رعایت کنند و در خانه بمانند. بدترین کار در ایام عید این است که نزد بزرگتر‌ها که گروه حساس تری هستند برویم و اگر خودمان بیماری را داشته باشیم و از آن بی اطلاع باشیم به آن‌ها منتقل کنیم.

تا اردیبهشت و خرداد پیک ویروس کرونا در کشور کم می‌شود

وی در ادامه درباره اینکه این ویروس تا چه زمانی در جامعه باقی می‌ماند گفت: تا اردیبهشت و خرداد پیک ویروس کرونا در کشور کم می‌شود. سارس که در عربستان به وجود آمد ۳۵ درصد موجب مرگ و میر شد و خیلی زود هم کنترل شد، ولی ویروس کرونای فعلی که در کشور با آن مواجهه هستیم قدرت سرایت بیشتری نسبت به سارس و قدرت کشندگی کمتری دارد.

افرادی که بهبود پیدا می‌کنند به مشکلات دائمی ریه دچار نمی‌شوند

وی در ادامه تاکید کرد: افرادی که بهبود پیدا می‌کنند به مشکلات دائمی ریه دچار نمی‌شوند و بعد از بهبودی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 551015 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟