به گزارش رکنا، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره اقدامات و برخورد پلیس با مسافرگیری اتوبوس‌ها در اطراف میدان آزادی اظهار کرد: در طول روز و تا انتهای شب اتوبوس‌های بین شهری در میدان آزادی مسافرگیری ندارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: در انتهای شب تعدادی از اتوبوس‌هایی که میزان مسافرانشان در داخل پایانه کامل نمی‌شود، بعد از خروج در اطراف میدان آزادی، خروجی جاده مخصوص می‌ایستند و اقدام به مسافرگیری می‌کنند.

او ادامه داد: همکاران ما با این اقدامات برخورد می‌کنند و تقریبا شبی نیست که دفترچه رانندگی رانندگان برون شهری را در آنجا اخذ و اعمال قانون نکنیم.

سردار مهماندار در پاسخ به این سوال که به علت کم بودن مبلغ جریمه، رانندگان این کار مجددا تکرار می‌کنند، افزود: اساسا در خیلی از موضوعات میزان جریمه‌ای که وجود دارد و با توجه به مسائل تورمی که در جامعه موجود است، کارایی خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به جریمه ۲۰ هزار تومانی محدوده طرح ترافیک و نداشتن کارایی آن ادامه داد: وزارت کشور در حال دنبال کردن اصلاحات است، تا مبالغ متناسب با تورم و اثرگذاری بالاتر رود.

او بیان کرد: به طور کلی برخی از جرائم بازدارندگی ندارند و ما برای جبران این موضوع، دفترچه این افراد را دریافت و برای پلیس راه ارسال می‌کنیم تا مدتی از رانندگی محروم شوند.

سردار مهماندار افزود: به نظر میرسد این کار باید به صورت ریشه‌ای حل شود و سازمان راهداری و مسئولان پایانه‌ها بایستی به نحوی این مسئله را مدیریت کنند که این اتفاق رخ ندهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: وجود پایانه ها در داخل شهر، به آلودگی هوا کمک می‌کند، درحالی که میدان آزادی هم یکی از میدان‌های تاریخی شهر تهران است و باید یک منطقه گردشگری باشد و نباید به یک منطقه حمل و نقلی برای جابجایی مسافر تبدیل شود.

او با بیان اینکه در گذشته پیشنهاد انتقال پایانه میدان آزادی به خارج از شهر ارائه شد، گفت: باید پایانه‌هارا به خارج از شهر منتقل کنند و امکاناتی نظیر مسیر‌های BRT و مترو فراهم شود تا مسافران به راحتی دسترسی داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 549570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟