شهرداری تهران امروز تذکر گرفت

به گزارش رکنا ، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران درخصوص عدم ارائه لایحه الزام شهرداری به ارایه لایحه فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی به شهرداری تهران تذکر داد.

علی اعطا در جریان دویست و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری از شهرداری تهران درخواست کرد تا هرچه سریع تر لایحه الزام شهرداری به ارایه لایحه فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی را به شورای شهر ارسال کند.

او اظهار کرد: تذکر من به یکی از مصوبات شورای شهر تحت عنوان «الزام شهرداری به ارایه لایحه فرایند صدور پروانه علمیات ساختمانی و گواهی های ساختمانی» مصوب دوم تیر ماه سال ٩٨ مربوط می شود. براساس این مصوبه شهرداری تهران ملزم بوده است که ظرف مدت ٢ ماه لایحه فرایند صدور پروانه را برای تصویب به شورا ارسال کند که متأسفانه نه تنها در این ٢ ماه این کار انجام نشده بلکه قریب به ٨ ماه به تعویق افتاده است.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت این موضوع تصریح کرد: یکی از حوزه هایی که دارای مشکلات زیادی بوده و معمولا موجب نارضایتی مراجعان و شهروندان می شود بحث فرایند صدور پروانه و گواهی های ساختمانی است.بنابراین انتظار می‌رود شهرداری تهران اهتمام بیشتری نسبت به این لایحه نشان دهد و در اسرع وقت لایحه مربوطه را به شورای شهر جهت بررسی، بهینه کردن فرایند و تصویب ارایه کند.

اعطا با اشاره به اشکالاتی که در این فرایند وجود دارد، گفت: بنابراین لازم است که این لایحه جهت بررسی از سوی نمایندگان مردم از منظر حقوق عمومی به شورا بیاید. من پیش از این نیز تذکر مذکور را چندین مرتبه با حوزه مربوطه در شهرداری مطرح کرده‌ام و مجددا آن را با جدیت مطرح می کنم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547505 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟