به گزارش رکنا، مردم بندرعباس و دیگر شهرهای هرمزگان طی یک هفته اخیر که با موجی از خبرهای مختلف درباره کرونا مواجه شده‌اند، نیاز به ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده دارند اما اغلب داروخانه‌ها و مراکز عرضه تجهیزات طبی با نصب برگه‌ای در پشت شیشه‌هایشان از نبود ماسک و ژل ضدعفونی کننده خبر می‌دهند.

این در حالی است که تاکنون دو مورد مثبت کرونا در هرمزگان شناسایی شده و 52 مورد مشکوک به کرونا در استان وجود دارد.

در همین زمینه دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: تا یک هفته آینده مشکل کمبود ماسک در استان رفع خواهد شد و یک واحد تولید ماسک نیز در استان در حال بهره‌برداری است که می‌تواند بخشی از نیاز جامعه را رفع کند.

کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها نیز در این زمینه به فارس گفت: از دانشگاه علوم پزشکی و استانداری هرمزگان عاجزانه تقاضا کرده‌ایم که ورودی استان را بشدت کنترل کنند تا مردمی که با تعطیلی مدارس مواجه شده‌اند از دیگر استان‌ها راهی هرمزگان نشوند.

وی افزود: از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم که از مردم استان‌های همجوار بخواهند که از ظرفیت

تعطیلات برای سفر به هرمزگان و جزایر استفاده نکنند چرا که انتقال این بیماری بسیار سریع صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی هرمزگان برای این منظور کافی نیست و ممکن است سبب بروز مشکلات فراوانی برای مردم هرمزگان شود.

اسلام باوقار دیگر عضو شورای شهر بندرعباس نیز در این زمینه اظهار داشت: کنترل فعلی در ورودی شهر بندرعباس که صرفا دمای بدن مسافران خودروهای ورودی سنجیده می‌شود برای مقابله با ویروس کرونا کافی نیست و باید به طور کلی از مردم دیگر استان‌ها بخواهیم که سفرهایشان به استان هرمزگان را محدود کنند.

وی افزود: این محدودیت در مورد جزایر نیز ضروری است تا جلوی گسترش بیماری کرونا که فاصله ناقل بودن آن تا ابتلا بیش از 14 روز است، گرفته شود.

از سوی دیگر برخی داروخانه‌ها در سطح شهر بندرعباس می‌گویند که ماسک دارند اما به آنها گفته شده که از فروش آن پرهیز کنند! علاوه بر این برخی پلاستیک فروشی‌های سطح شهر نیز دستکش‌های پلاستیکی که پیش از این قیمت آنها 10 تا 12 هزار تومان به ازای هر بسته 50 عددی بوده را تا 40 هزار تومان نیز به فروش می‌رسانند!

در همین زمینه دادستان دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان گفت: با محتکرین و فرصت‌طلبان از شرایط کشور که بخواهند نیازهای بهداشتی مردم را وسیله سودجویی خود قرار دهند، برخورد قاطعانه خواهیم کرد.

مجتبی قهرمانی در بندرعباس اظهار کرد: صیانت از امنیت روانی مردم در شرایط حاضر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه قضایی رصدهای دوره‌ای خود را بر عرضه نیازهای بهداشتی و درمانی مردم تشدید خواهد کرد تا عرصه بر فرصت‌طلبان تنگ و مردم بتوانند مایحتاج خود را در این زمینه به خوبی تامین کنند.

دادستان مرکز هرمزگان با هشدار به محتکرین، تصریح کرد: برخورد قاطع و جدی در انتظار کسانی است که بخواهند نیازهای مردم را وسیله سودجویی خود قرار دهند.

وی از مردم نیز خواست تا برای همکاری با دستگاه قضایی، هرگونه اطلاعات در زمینه احتکار مایحتاج بهداشتی نظیر ماسک و مواد بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا فورا مورد بررسی قرار گیرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547101 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟