به گزارش رکنا، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز عصر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولید ماسک و مواد ضدعفونی در شهرک سیمین دشت شهرستان فردیس در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از این بازدید نظارت بر واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده از جمله ژل دست و ترکیبات و مشتقات الکل و ماسک مورد نیاز مردم است تا بتوانیم مطالبات دانشگاه علوم پزشکی البرز برای مقابله و شیوع ویروس کرونا در سطح استان را پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به تغییر خط تولید یک کارخانه تولید مواد بهداشتی در فردیس برای تأمین نیاز کشور به تولید مواد ضد عفونی کننده، از همراهی واحدهای تولید مواد بهداشتی البرز تقدیر کرد و افزود: 44 واحد تولیدی فعال در این حوزه در استان البرز وجود دارد که برخی از این واحدها با توجه به نیاز کشور اعلام آمادگی کردند که اقلام بهداشتی مورد نیاز را تولید و رایگان توزیع کنند.

مقام عالی دولت در استان البرز با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای تولید مواد بهداشتی استان در اسرع وقت پیگیری می‌شود، اظهار کرد: برخی واحدهای تولیدی که مشکل سرمایه در گردش دارند، با تعامل معاون اقتصادی استانداری با بانک‌ها مشکلات موجود مرتفع می‌شود. مسئولان و معاونان استاندار بسیج شدند که در کنار واحدهای تولیدی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه برای تأمین نیازهای بهداشتی مردم البرز، برنامه‌ریزی شده است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی البرز مأموریت دارد که طی دو روز آینده، برای ساماندهی شبکه توزیع، اشباع بازار و تأمین نیازهای بهداشتی مردم البرز اقدام کند و در این راستا همه نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و دستگاه قضایی پای کار هستند تا در مقابله با ویروس کرونا، آرامش را به مردم البرز بازگردانند.

شهبازی با اعلام این خبر که اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده در 420 داروخانه در سطح استان توزیع می‌شود، گفت: طبق گزارشات، اقلام مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی و حتی کادر درمانی در سطح استان استان به صورت کامل تأمین شده واین اقلامدر مراکز بهداشتی روستایی و شهری همچنان در حال توزیع است و در صورت قصور در عرصه توزیع، با متخلفان، به شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی مبنی‌بر پرهیز از تجمعات و جلسات غیر ضروری، گفت: قرارگاه‌هایی در ادارات تشکیل شده و فرمانداران بر اقدامات دستگاه‌های مرتبط در مقابله با کرونا نظارت دارند، همچنین نمایندگان فرمانداران، تعزیرات حکومتی و سازمان غذا و دارو بر توزیع ماسک و سایر اقلام دارویی مورد نیازمردم در استان با قیمت دولتی را پایش می‌کنند.

استاندار البرز ضمن تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه کادر درمانی، پزشکان و پرستاران استان البرز در مراقبت و درمان بیماران کرونایی، بیان کرد: طبق گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز پروتکل دارویی که از تلفیق 4 نوع دارو برای بیماران مبتلا به کرونا در تمام دنیا شکل گرفته و توسط پزشکان مرجع تأیید شده، در البرز نیز برای بیماران کرونایی استفاده شده که نتیجه آن، رضایت بخش بوده است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی، با همکاری مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی، بیمارستان‌های البرز با هجوم و افزایش چشمگیر مراجعات مواجه نبوده‌اند، تصریح کرد: امکانات لازم برای تسریع در نتیجه آزمایشات در بیمارستان امام علی(ع) البرز فراهم شده و حد اکثر طی 5 ساعت جواب آزمایشات آماده می‌شود که در این راستا با منفی بودن نتیجه آزمایشات، بسیاری از بیماران بستری مشکوک به کرونا از بیمارستان‌های البرز ترخیص شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟