ارتش بیمارستان های موقت در شمال کشور برپا کند/ سفر غیرضروری به گیلان ممنوع

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده اند تا مردم در خانه های خود بمانند تا کروناویروس از آنها دور باشد اما شاهد این مسئله هستیم که مردم با سفر های غیرضروری  حاضر به دریافت یا انتقال کرونا هستند.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گف‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره این مسئله که مردم زیادی بعد از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها به سمت شمال راه افتاده اند و این مسئله خود باعث انتقال کرونا می‌شود اظهار کرد: ما نمی‌توانیم مردم را با توجه به تعطیلات پیش آمده برای دانشگاه ها، مدارس و همچنین نیمه تعطیل بودن ادارات دولتی در شهر نگه داریم.

وی ادامه داد: امروز مردم ما بیشتر به سمت نقاط شمالی کشور سفر می کنند  بنابراین نیاز است تا دولت یکسری امکانات را برای شمال کشور در نظر بگیرد چراکه بسیاری از افرادی که به این شهر می‌آیند یا ویلا دارند یا به منزل اقوامشان میروند و یا جایی را برای اسکان اجاره می‌کنند. بنابراین نمی‌توانیم ما در زمینه کنترل آمدن آنها کاری انجام دهیم.

کوچکی نژاد تاکید کرد: نیاز است تا امکانات بیمارستانی و درمانی از سوی وزارت بهداشت تامین شود.حتی می‌توان بیمارستان های موقتی نیز راه بیافتد که بتواند بیماران را تحت معالجه قرار بدهد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه استان گیلان از نظر زیر ساخت بیمارستانی ضعیف است تصریح کرد: حال با توجه به اینکه بیمارستان های گیلان پذیرش ندارند بهتر است تا بیمارستان های موقت توسط ارتش استقرار پیدا بکند که مردم آسیب نبینند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمی مبنی بر اقامت ندادن هتلداران به مسافران وجود دارد اظهار کرد: در هتل و تجمع های عمومی امکان این مسئله که کرونا انتقال پیدا بکند وجود دارد بنابراین از مردم می‌خواهم که  به گیلان سفر نکنند چراکه ممکن است مشکل ایجاد کند.

کوچکی نژاد در پایان درباره تست کرونا گرفتن از نمایندگان مجلس به دلیل مکوک بودن نماینده مردم قم گفت: دیروز از تمامی نمایندگان تسن کرونا ویروس در صحن علنی مجلس گرفته شد.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 546135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟