آماده باش سازمان مدیریت بحران کشور، سیل در راه است / ساکنان حاشیه رودخانه ها به مکان امن منتقل می شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بعد از ظهر دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی، غرب و جنوب غربی بارش برف و باران در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و مرکز کشور بارش رخ می‌دهد که بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد وبرق همراه است.

هشدار وقوع سیل چند روز است که در استان لرستان دست به دست می چرخد؛ پیش بینی شده بیش از 100 میلیمتر باران در زمان کوتاهی بر سر لرستانی‌ها ببارد و این یعنی افزایش ناگهانی و خارج از تحمل رودخانه‌ها، وقوع سیلی دوباره و احتمال به بار آوردن خرابی‌ها در شهرستانهایی همچون کوهدشت، پلدختر، خرم‌آباد و بروجرد.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع بارش شدید باران در برخی از استان‌های کشور طی روزهای آینده، فدراسیون نجات‌غریق و غواصی با هماهنگی هیات‌های استانی، آمادگی خود را برای کمک و پشتیبانی نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرده است.

علی بختیاری مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیرت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره اقدامات ستاد بحران برای سامانه بارشی جدیدی که وارد کشور شده بیان کرد: از آنجایی که سازمان هواشناسی برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در خصوص ورود جدید سامانه بارشی در جنوب و جنوب غربی کشور و در ادامه به سمت شرق هشدار داده اند شاهد بارش شدید باران و برف خواهیم بود که سازمان مدیریت بحران کشور به استاندارهایی که استانشان تحت تاثیر این سامانه است، هشدار های لازم و دستوراتی جهت اجرایی شدن ارسال شده است.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی به مردم از طریق صدا و سیمای استان های درگیر در حال انجام است. از طرفی نیز به اعضای ستاد مدیریت بحران استان ها هشدار داده شده و آمادگی کامل در همه استان هایی که احتمال مشکل وجود دارد، داده شده است.

بختیاری تاکید کرد: همچنین کسانی که در حاشیه رودخانه ها زندگی می‌کنند در صورت لزوم می‌توانند خانه های خود را ترک کرده و در مکان هایی که از قبل برای مردم آماده شده، زندگی کنند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیرت بحران خاطر نشان کرد: به هر حال تمام ظرفیت مدیریت بحران کشور در سطح ملی آماده است تا اثرات حادثه هایی که امکان رخ دادن دارند را کم کند.

بختیاری در پایان درباره این مسئله که با توجه به آمدن کرونا در کشور کارهای ایمنی را نیز انجام داده اید گفت: این مکان هایی که ما برای اسکان مردم آماده کرده ایم به صورت جدا هستند و موارد بهداشتی مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس و سایر بیماری های عفونی مورد بررسی قرار گرفته است.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545974 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟