سوخت های زیستی و بیو روانکاو زیر ذره بین شورای شهر تهران

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه سوخت های زیستی و بیو روانکار در دستور کار دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما در گذشته مصوبه ای داشتیم که بر اساس آن الزامی ایجاد شد تا شهرداری تهران به سمت انرژی پاک حرکت کند. این اقدام لازم است، اما در حوزه جایگزین کردن منابع مواد سوختی مانند روغن فقط بخشی از وظایف در حیطه اختیار شهرداری است.

او تصریح کرد: ساعت ها روی این طرح کار شده زیرا طرح بدون نگاه کارشناسی شهرداری تهران را با مشکل مواجه می کند و شهرداری مکلف است با دیگر دستگاه ها تعامل داشته باشد و از طریق تعامل با شورای عالی استان ها موضوعات را پیگیری کند. ما از شهرداری تهران خواستیم در مسیر استحصال مواد درقالب مطالعات انجام شده عمل کند و طرح های توجیهی ارایه کند. بررسی های زیادی نیز در حوزه بیو‌اتانول انجام شد و می توان در قالب طرح های مشارکتی در این حوزه عمل کرد.

نوری با بیان اینکه تهران پایتخت کشور است اما از لحاظ شاخص‌های توسعه پایین است،گفت: ما به عنوان پارلمان محلی باید در زمینه توسعه این شاخص‌ها مطالبه‌گری کنیم.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه سوخت های زیستی و بیو روانکار در صحن شورای شهر به رای گذاشته شد و اعضای این شورا با رای موافق این طرح را به تصویب کردند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 545543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟