تشکیل کمیته پیشگیری کروناویروس برای دانش آموزان سراسر  کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کرونا ویروس چند ماهی است که جهان را به خود مشغول کرده است و این روزها نیز با ورودش به ایران سروصدای زیادی را براه انداخته است اما این در حالی است که این ویروس تنها دو درصد مرگبار بوده و آنچنان که اسم ترسناکی دارد برای همه مرگ آور نیست.

همچنین مسئله ای که وجود دارد این است که تاکنون کودکان 10 سال به پایین مبتلا شده به کرونا ویروس صفر درصد بوده بنابراین میتوان نتیجه گرفت که کودکان و نوجوانان از مبتلا شدن به این بیماری مصون هستند.

حسن ضیاءالدینی مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره اقدامات صورت گرفته از سوی مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا در مدارس اعلام کرد: آموزش و پرورش بر اساس بخشنامه ای که ارسال شده است در هر استان وظیفه دارد که به وسیله دانشگاه های علوم پزشکی استان ها آموزش های لازم را برای پشگیری از این ویروس به دانش آموزان بدهد تا سطح آگاهی آنها با توجه به تاکید ما برروی بهداشت فردی بیشتر شود.

وی ادامه داد: هم اکنون آموزش دانش آموزان در تمام پایه ها شروع شده است. تامین مایع سرویس های بهداشتی در سراسر کشور انجام شده است و بودجه نیز در این زمینه تخصیص داده شده است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مطالبی مختلفی نیز برروی سایت دفتر سلامت بارگذاری شده است تا استان های کشور ما از آن استفاده کنند.

ضیاءالدینی درباره اینکه آیا مایع ضد عفونی کننده یا ماسک نیز برای دانش آموزان تامین تهیه می‌شود اظهار کرد: این شایعه وجود دارد که افراد برای درامان ماندن از ماسک استفاده کنند اما این در حالی است که ماسک در پیشگیری تاثیری ندارد. بنابراین قرار نیست در مدارس همه بچه ها از ماسک استفاده بکنند بلکه باید به بهداشت فردی و جمعی خود اهمیت بدهند.

او اضافه کرد: ایجاد اضطراب در جامعه که حتما ماسک نیاز است واقعا درست نیست. ما سال 88 هم با بحث آنفولانزای پرندگان روبرو بودیم که در نهایت با کمک مسئولان، رسانه ها و مردم از آن گذر کردیم.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اداره کل استان های ما با دانشگاه های علوم پزشکی ارتباط مستقیم دارند مطرح کرد: کمیته هایی نیز در استان ها تشکیل شده و درباره کرونا ویروس توجیح شده اند. آموزش های پیشگیری نیز داده شده است.

ضیاءالدینی در پایان تاکید کرد: ایجاد استرس و اضطراب در جامعه درست نیست و با یک رعایت ساده می‌توان از همه مشکلات جلوگیری کرد. یعنی اگر کودکی سرما هم خورد اولیا او بچه را تا زمان بهبودی کامل به مدرسه نفرستند. البته در کل خانواده ها به شایعات توجه نکنند و خیالشان از این جهت راحت باشد که مشکلی برای بچه آنها به وجود نخواهد آمد.

گفتنی است که مردم بهتر است دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویید، از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید. از تماس نزدیک با افرادی که مریض هستند خودداری کنید، هنگام سرفه یا عطسه دهان خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال را درون سطل زباله بیندازید. اشیاء و سطوحی که اغلب لمس می شود را تمیز و ضد عفونی کنید.

خبرنگار: علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 545309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟