خدمات شبانه روزی به 2 هزار و 300 نفر متکدی و بی خانمان

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، در نشست کمیسیون اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران از توافق با دانشگاه تهران و اتاق اصناف و تعاون در حوزه کارآفرینی برای تسهیل کسب و کار در تهران خبر داده شد. سیدمالک حسینی در سی و هشتمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، با ارایه توضیحاتی درباره تاریخچه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی گفت: فقط یکی از خدماتی که این سازمان در حوزه حمایتی ارایه میدهد گرمخانه است اما این بخش بیشتر از سایر فعالیت ها دیده می شود.

وی با بیان اینکه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی وظایف و فعالیت‌های دیگری مانند اقدامات پیشگیرانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شناسایی و بهسازی فضاهای بی دفاع شهری و ... دارد، اظهار کرد: هم اکنون نزدیک به چهار هزار کودک در مراکز پرتو در حال آموزش هستند و با همه خانواده های آنان ارتباط داریم. خدمات فوریت های اجتماعی ما هم با کل ناوگان 123 برابری می‌کند به طوری که در یازده ماهه امسال 35 گشت در سه شیفت فعالیت داشتند.

حسینی با اعلام اینکه به 2 هزار و 300 نفر متکدی و بی خانمان در امسال خدمات شبانه روزی ارایه شده است، توضیح داد: با اینکه شدت سرما در روزهای اخیر زیاد بود اما حدود 20 تا 25 درصد ظرفیت گرمخانه های مردان و 40 درصد ظرفیت گرمخانه های زنان جای پذیرش دارد. همچنین 13 خانواده از سوی سازمان اسکان دائمی و 19 خانواده هم اسکان اضطراری داده شدند.

به گفته سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی هم اکنون 2 گرمخانه که نه به عنوان ساختمانی که تغییر کاربری داده بلکه به عنوان گرمخانه‌ای استاندارد کارهایش در حال انجام است. در حوزه کارآفرینی هم با دانشگاه تهران و اتاق اصناف و تعاون هماهنگی ها و تبادل هایی برای سهولت در کسب و کار انجام دادیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 544023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟