به گزارش رکنا، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهان همکاری زنجیره گردشگری کشور شد و گفت:من در ابتدای ورود به وزارتخانه گفتم گردشگری خیلی در این کشور جدی نگرفته شده است و تاکید داشتم که برای اینکه جدی‌تر گرفته شویم باید سهم بیشتری از اقتصاد و اشتغالزایی داشته باشیم.

او افزود:امروز سهم صنعت گردشگری از اقتصاد و اشتغالزایی افزایش پیدا کرده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ستی بیان کرد:ما دو سال جنگ اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم و بر روی بخش تولید تحت فشار زیادی است. بالطبع بخش گردشگری نیز با مشکل مواجه شده است، اما من تلاش کردم که بخش گردشگری با مشکلات کمتری مواجه شود.

مونسان اظهار کرد:ما حساب‌های اقماری گردشگری نداریم و به طبع سهم ما از اقتصاد کشور کوچک می‌شود. ما داریم تلاش می‌کنیم که روند ایجاد حساب‌های اقماری کشور را به جلو ببریم.

او بیان کرد:همه وزارتخانه‌ها یک برنامه مشخص دارند و سند توسعه گردشگری کشور نیز برنامه وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به حساب می‌آید. صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:سند برند ملی گردشگری نیز آماده است. سند اقدام ملی گردشگری نیز تهیه شود.

مونسان در خصوص مالیات و بیمه فعالان عرصه گردشگری گفت:حجم زیادی از معافیت‌های مالیاتی در حال حذف شدن هستند و اینکه بگویم می‌توانم برای شما معافیت مالیاتی بگیرم نشدنی است پس چاره‌ای نیست.

او افزود:در خصوص موضوع بیمه اجتماعی نیز به گونه‌ای است که بیمه تامین اجتماعی در درآمد‌های عمومی و پرداخت حقوقهایشان دچار مشکل جدی هستند و ما نمی‌توانیم بگوییم که بیمه تامین اجتماعی از بخش گردشگری بیمه گرفته نشود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متوقف کردن فعالیت استارتاپ‌های فعال در حوزه گردشگری و فروش تور‌های گردشگری را نشدنی دانست و از سایر دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری خواست که در فضای مجازی فعال شوند.

مونسان گفت:استفاده از فضای مجازی و اپ‌ها هزینه‌های تمام شده را پایین می‌آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543028 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟