به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر امروز در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور وزیر و معاونان این وزارتخانه برگزار شد.

محمد اسلامی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد امام راحل، شهدای گرانقدر انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری این روز از ایام الله دهه فجر با عنوان روز مادران شهید و با گرامیداشت این مادران، اظهار داشت: بدون شک تلاوت انقلاب، دستاوردها و پیشرفت‌های این کشور مرهون مادرانی است که فرزندان با ارزش و افتخارآفرینی را به جامعه تقدیم کردند.

او ادامه داد: اثربخشی این نقش جاودانه آن‌ها فرزندان برومندی است که تازه‌ترین آن که جاودانه و آسمانی شد، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است. سرداری که فکر نمی‌کنیم آن تشییع و گرامیداشتی که از این عزیزان شد، در تاریخ هیچگونه مشابهی داشته باشد. شهیدی که اسوه اخلاق، فداکاری و اقتدار بود که سراسر کشور و منطقه قدردان این بزرگوار بودند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم بیان داشت: سردار سلیمانی یکی از نمادهای اقتدار جمهوری اسلامی است که با حمایت الهی توانست در این عصر حاضر با سرپنجه تدبیر نقشه‌های پیچیده و چند لایه استکبار جهانی را با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نقش برآب کند.

او ادامه داد: این اقدامات و این دستاورد برای اقتدار کشور ما سرمایه کمی به حساب نمی‌آید. مهمترین نقشه‌ای که آمریکایی‌ها برای منطقه و کشور ما در سر دارند، کوچک کردن ایران بزرگ است و این اندازه برای آن‌ها غیرقابل تحمل است. در غیر این صورت دلیلی ندارد که استکبار به ما این همه مزاحمت و هزینه تحمیل کند و همه حرف این است که یک ایران عزتمند که سلطه‌پذیر نیست را برنمی‌تابند. هنوز هم آمریکایی‌ها در حسرت برگشت و سلطه بر ایران هستندو تمام حرف آن‌ها سلطه و پذیرش است که حضرت امام راحل با رهبری خودشان و بیداری ملت مقتدر و دارای عزت نفس‌مان، این عدم سلطه‌پذیری را نشان دادند.

اسلامی با بیان اینکه سلطه‌پذیری در فرهنگ ایران جایی ندارد و این عزت و سربلندی را امروز باید قدردان باشیم، گفت: درست است که مسائل، موانع، مشکلات و نارسایی‌هایی داریم اما نباید موجبات کفر نعمت پدید آید. اگر قرار بود تحت فرمان و سلطه آمریکا باشیم ضرورتی به انقلاب نداشتیم. بعد از انقلاب باید تا آخر بایستیم که راه عزت و سربلندی ایران‌مان همین ایستادگی است. اگر مروری بر دستاوردهای انقلاب داشته باشیم موارد زیادی وجود دارد. در جشن انقلاب باید قدردان این دستاوردها باشیم که اگر این‌طور نباشد در حق‌ خودمان کوتاهی کرده‌ایم.

او افزود: نقشه آمریکا برای خاورمیانه بزرگ تمام شده و اختتامیه آن به شهادت رساندن ناجوانمردانه سردار سلیمانی بود که رسما مسئولیت آن را پذیرفتند. بعد از آن معامله بزرگ قرن را شروع کردند که یک نقشه افتضاح‌تر و شکست خورده‌تر از خاورمیانه بزرگ است. در خاورمیانه بزرگ طرح این بود که از کنار اسرائل کشورها را تجزیه کنند. این نقشه شامل لبنان،‌سوریه، عراق و ایران بود که با تبدیل به کشورهای کوچک توسط عناصر دست‌نشانده آمریکایی اداره و بدون مزاحمت کاملا فرمان‌پذیر باشند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نگاه‌ استکبار جهانی به کشورهای خلیج فارس همان "گاوه شیرده" است، گفت: غربی‌ها از داشتن نفت و ذخایر منطقه لذت می‌برند و می‌خواهند این منابع را به رایگان ببرند. در آن روزها ۶.۵ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم. کشوری که کمتر از ۳۰ میلیون جمعیت داشت و پول نفت درصندوقی بود که برای خریدهای ایران تخصیص داده بودند که مورد نظر آمریکا بود. برنامه‌ای که خودشان وضع می‌کردند اجرایی می‌شد و نه برنامه‌ای که مدنظر ملت ایران بود. مستند می‌توان گفت امروز هم برای کشورهای همسایه شرایط به این صورت است.

او ادامه داد: هدف استکبار محقق نشد و به جای نشستن در خانه نگذاشتیم ایجاد عمق استراتژیک برای آن‌ها که همه عالم برای‌شان این عمق است و منافع را برای خودشان‌ می‌دانند، صورت عملی پیدا کند. به همین خاطر به صراحت با زور و دیپلماسی می‌گویند که ایران منافع آمریکا را به خطر انداخته است. ما در چنین عصری زندگی می‌کنیم و اینگونه القا می‌شود که ایران با مناسبات جهانی همخوانی نداشته و صلح جهانی را به خطر انداخته‌ایم. حضور جمهوری اسلامی در منطقه هیچ چیز نیست جز ضدیت با مداخله بیگانه که هدفش برهم زدن نظم، امنیت و آرامش ملت ایران است.

اسلامی افزود: ما در چنین فضایی زندگی می‌کنیم که امروز جنگ از نوع اقتصادی است. ایران هیچ موقع پس از انقلاب بیش از ۳ میلیون بشکه نفت نفروخته است و جمعیت ما ۸۰ میلیون است. فروش نفتی که اگر در بودجه کشور نگاه کنید در این دوره با مفروضات بودجه یک تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز است. هم اکنون در چنین شرایطی هستیم و اگر لطف الهی و ایثار و همراهی مردم نبود قطعا به سادگی نمی‌توانستیم به سادگی از این بحران‌ها عبور کنیم. جنگ اقتصادی که آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند، چیزی نیست که شعار باشد و آن‌ها هدف‌شان را به صراحت اعلام کردند. آن‌ها می‌خواهند ارزش ملی پول ایران را به صفر برسانند تا نارضایتی مردم به حداکثر برسد و هرگونه خدماتی که برای رفاه جامعه و برای گسترش و بهبود وضعیت ایران و توسعه باشد همه آن‌ها را کنترل و متوقف کنند. این موضوع را به عنوان یک تصمیم مدیریتی با استفاده از تمام ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند یا به خدمت گرفتند، اعمال کرده و کنترل می‌کنند. به همین خاطر اجازه انجام ساده‌ترین کار را نمی‌دهند اما ما در مقابل این جنگ اقتصادی مهم‌ترین کاری که باید انجام می‌دادیم این بود که قید وابستگی را به طور قاطع بزنیم. از همه ظرفیت‌های درونی خودمان استفاده کنیم و کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه گفت: در همین شرایط و در همین سال در وزارت راه و شهرسازی با توجه به همه محدودیت‌هایی که از نظر بودجه وجود دارد، در هر استانی که سفر داشته باشید، پروژه‌های این وزارتخانه به صورت کامل فعال ادامه دارد. از ابتدای سال تا به حال و تا آخر سال حدود ۷۲۴ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کردیم. این شامل لطف خداوند و همه همکاران و مشاوران و پیمانکاران است.

او ادامه داد: از ابتدای سال حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث، تکمیل، و افتتاح کردیم و تا پایان سال اگر فصل اجازه دهد همین میزان کار انجام می‌شود. در همین نهضت تا سال ۹۹ حداقل ۳۵۰۰ کیلومتر به راه‌های روستایی اضافه خواهد شد.

افتتاح آزادراه تهران-شمال

اسلامی به اشاره به افتتاح آزادراه تهران-شمال در روزهای آینده، گفت: پروژه آزادراهی تهران – شمال که یکی از افتخارات مهندسی کشور است و ارزش مالی آن ۱۰ هزار میلیارد تومان است، تا روزهای آینده با حضور آقای رئیس جمهور افتتاح خواهد شد. همچنین ادامه اتوبان همت که یکی دیگر از پروژه‌های تاثیرگذار با عیار بالا در زندگی مردم است، به افتتاح می‌رسد.

او افزود: کنارگذر جنوبی تهران که ۱۶۰ کیلومتر است و یکی از آزادراه‌هایی است که روی ترافیک چند استان از جمله تهران تاثیر دارد، تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. این آزادراه از آبیک تا چرمشهر با اتصال به چند اتوبان شمالی و جنوبی روی آمد و شد و ترافیک تهران و البرز تاثیر بسزایی خواهد داشت. این قطعه در کنار آزادراه تهران – شمال حدود ۶۵ کیلومتر راه شمال را کوتاه‌تر می‌کند و به طور معدل ۱۰ لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین را به دنبال خواهد داشت که در سال ۸۶ میلیون لیتر بنزین است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه راه‌آهن در دولت تدبیر و امید گفت: بیست و سومین استانی که بناست به راه آهن متصل شود، استان اردبیل بود که ریل گذاری آن را هفته پیش شروع کردیم. تا پایان دولت، هزار کیلومتر به ۱۴هزار کیلومتر خط ریل کشور اضافه می شود.

او ادامه داد: در بحث پروژه های مسکن چند روز قبل ۱۰هزار واحد را در پردیس تحویل دادیم که از چند سال قبل مردم منتظر تحویل این واحدها بودند. از جمله پروژه‌های مسکنی که در برنامه قرار گرفت که به یک برنامه و جریان عظیم تبدیل شد که مردم صاحبخانه شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 542200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟