رسانه مردمی باید با خواست و سلیقه مردم محتوا تولید کند/ رکنا در جذب مخاطب موفق بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، پایگاه اطلاع رسانی رکنا امروز وارد پنج سالگی انتشار خود شد. رسانه ای که طی این پنج سال، تلاش کرده است شناخت صحیحی از مخاطب هدف خود داشته  و با توجه به مستقل بودن ،اخبار ایران و جهان را بدون هیچ سمت و سوی سیاسی پوشش دهد و مرجع مناسبی برای اطلاع رسانی دقیق باشد والبته از کنار هیچ خبری در هیچ عرصه خبری نیز نگذشته است.

گفتنی است رکنا طی چهار سال فعالیت خود ، با نوع نگاهی که به جذب مخاطب هدف داشته توانسته است اکنون در جایگاه اولین رسانه های پر مخاطب ایران قرار گیرد.

حال در سالگرد انتشار این رسانه خبری ، نگاه اساتید روزنامه نگاری و علم ارتباطات را در  خصوص نحوه عملکرد این پایگاه اطلاع رسانی جویا شدیم که علی‌اکبر قاضی‌زاده پیشکسوت رونامه نگاری در ایران در ابتدا با بیان اینکه رسانه امروز چه کارهایی باید  انجام دهد تا موفق شده باشند چنین گفت : به عقیده من جدای از اینکه یک رسانه باید سنگین و پرمحتوا باشد باید بگونه ای ظاهر شود تا مردم آن را قبول کنند. رسانه کم مخاطب یا بی مخاطب هرچقدر هم ادعای حرفه ای گری داشته باشد باز من آن را نمی‌توانم موفق بدانم چرا که رسانه وظیفه ای جز جذب مخاطب ندارد.

این استاد علم ارتباطات با بیان اینکه  جذب مخاطب به هیچ عنوان کار آسانی نیست و رسانه ای که هدف جذب مخاطب را داشته باشد کار بسیار سختی در پیش دارد افزود:  رسانه مردمی باید با خواست و سلیقه مردم محتوا تولید کند. مسعود ابراهیمی مدیر مسئول رکنا استاد این کار است و بهتر از من با این مسائل آشنایی دارد. کار مهم نیز این است که ما مخاطب خود را تعریف کرده و بدانیم برای چه جامعه هدفی می‌خواهیم کار کنیم.

این پیشکسوت روزنامه نگاری در ایران با گفتن از اینکه باید بدانیم که برای چه سطحی از تحصیلات و موقعیت اجتماعی تولید محتوا می‌کنیم ادامه داد:  اگر هدف ما یک لایه، بخش و گروهی از جامعه باشد معمولا موفق تر می‌شویم تا اینکه بخواهیم یک اسم عمومی روی خود بگذاریم و سعی کنیم پیرمرد، جوان، کم سواد، باسواد را جذب کنیم که معمولانه رسانه هایی که اینگونه هستند موفق نخواهند شد.

قاضی زاده تاکید کرد: شرط نزدیک شدن به مردم و خواست آنها این است که با مردم باشیم. نزدیک به مردم بوده و از آنها خبر بگیریم. به عقیده من هر رسانه اعم از صوتی، تصویری و نوشتاری اگر خود را با وضعیت وفق دهد و نیاز مخاطبان را تامین کند بدون شک موفق خواهد شد.

این پیشکسوت روزنامه نگاری در پایان بیان کرد: چهارمین سال تاسیس رکنا را نیز تبریک عرض می‌کنم. به شخصه آقای مسعود ابراهیمی را یک شخص حرفه ای می‌دانم و بدون شک کار را اصولی انجام می‌دهد.

خبرنگار:علی چاهه

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 541937 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟