باید سامانه ای برای تسریع مکاتبات بین شورایاران و اعضای شورا ایجاد شود

به گزارش رکنا، ‌محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۱۴ با انتقاد از عدم تعیین تکلیف دستورالعمل ها و شرح وظایف شورایاری ها از سوی ستاد هماهنگی شورایاران گفت: من نمی دانم چرا ستاد هماهنگی شورایاری ها در این خصوص اقدامی انجام نمی دهد، ما تصمیم گرفتیم که شورایاران دخالتی در تصدی گری های مالی نداشته باشند چراکه ورود به حوزه مالی موجب می شود که نهاد مدنی جزئی از ساختار اجرایی شده و هویت اصلی آن زیر سوال برود و اکنون نیز این موضوع از سوی شورایاران پذیرفته شده است اما این تصمیم به مفهوم بی توجهی به نهاد مدنی نیست، بلکه قرار بود اقتدار آن ها زیاد شود تا بتوانند مدنیت را محقق کنند.

وی ادامه داد: تاکید می کنم که هیات رییسه شورای شهر، موضوع تعیین تکلیف دستورالعمل ها و شرح وظایف این نهاد را در دستور جلسه هفته آینده شورای شهر قرار دهد.

عضو شورای شهر تهران همچنین به عدم وجود سامانه ای برای مکاتبه بین شورایاران و اعضای شورای شهر، بیان کرد: اکنون انجام مکاتبات بین شورایاران و اعضای شورا به سختی انجام می شود و بعضا نامه های ما به دست شورایاران نمی رسد، لذا ضرورت دارد ستاد هماهنگی شورایاری ها نسبت به ایجاد سامانه ای برای تسریع وصول مکاتبات اقدام کند.

سالاری با اشاره به برخی پروژه های بلاتکلیف در منطقه ۱۴ اظهار داشت: یکی از این پروژه ها پل خاوران است که من از همکاران کمیسیون عمران در خواست دارم که به این موضوع رسیدگی کنند. پروژه دیگر اتوبان شهید شوشتری است که هم آقای افشانی و هم آقای حناچی قول دادند که از طریق BOT نسبت به تکمیل آن اقدام کنند و همچنین ما هنوز اقدام شاخصی در این حوزه از سازمان سرمایه گذاری ندیده ایم. این بزرگراه باید با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟