پایان هفته کشور شاهد سامانه بارشی است

به گزارش رکنا ، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی عصر روز جمعه (۱۱ بهمن) خبر داد.

صادق ضیاییان با اشاره به این که بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا (۷ و۸ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است، اظهارکرد: در این شرایط برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج ، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی روز چهارشنبه (۹ بهمن) در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب و طی روز پنج شنبه (۱۰ بهمن) در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از خراسان شمالی شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و به‌تدریج از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه از بعدازظهر روز جمعه (۱۱ بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور برای این مناطق افزایش ابر همراه با بارش باران و برف و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: در این روز با جنوبی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر شاهد افزایش نسبی دما همراه با وزش باد نسبتا شدید در این مناطق خواهیم بود.

به گفته وی طی روز شنبه (۱۲ بهمن) گستره بارش به نوار غربی کشور، دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی می‌رسد همچنین طی امروز و فردا (۷و ۸ بهمن) خلیج فارس و غرب دریای عمان مواج است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ بهمن) صاف تا کمی ابری و غبار آلود با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه ( ۹ بهمن) نیمه ابری همراه با غبار محلی و در اواخر وقت افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟