توضیحات رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره کمک های مردمی به سیل زده ها

به گزارش رکنا ، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگو با برنامه رادیویی در رابطه با عدم اعتماد مردم به دستگاه‌های امداد رسان در حوادث اظهار کرد: اعتقادات مردم در ابتدا کمک و نجات است و در مرحله بعدی ارائه امکانات امدادی، زیستی و غذایی است.

وی افزود: در مسیر امداد رسانی نظرات نسبت به گذشته متفاوت شده است به صورتی که امداد رسانی بسیار راحت و در تهیه امکانات تسهیل شده است.

نجار گفت:امروز دستگاه‌های متولی براساس قانون حرکت می‌کنند و هر دستگاهی در زمان حادثه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی بیان کرد:دولت در سیل اخیر ۲۰ هزار میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض و تمهیدات در اختیار سیل زده‌ها قرار داد و یا ۳۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیر زیرساخت‌ها در اختیار دستگاه‌های متولی قرار داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در منطقه سرپل ذهاب ۱۵۳ هزار خانه با کمک مردم و دستگاه‌های متولی ساخته شد و ما دست افرادی که به در این حادثه کمک کردند می‌بوسیم.

وی ادامه داد: باید برای جمع آوری کمک‌های مردمی یک کار نظام مند انجام داد و موضوع زمان در این بحث‌ها برای بسیار مهم است.

نجار تصریح کرد: حدود هزار سمن در زمان‌های حادثه با ما همکاری می‌کنند، اما کسی نمی‌داند که مبالغ واریز شده به حساب‌های افراد کجا هزینه می‌شود و ما باید بدانیم که چه میزان مبلغ به حساب‌ها واریز شده است و آیا این مبالغ درست هزینه شده است.

وی افزود: لایحه بیمه حوادث بیش از ۷ سال در مجلس شورای اسلامی است و تدوین آن بیش از ۳ بار در صحن علنی مطرح شده است، اما این لایحه بین شورای نگهبان و مجلس در رفت و آمد است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سازمان مدیریت بحران حدود ۷ میلیارد تومان برای بیمه ساختمان‌های تحت حمایت پرداخت کرده است که این ساختمان‌ها برای ۱۰ سال بیمه شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537994 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟