استفاده از مجازات جایگزین حبس برای مجرمان و متهمان

به گزارش رکنا، علی اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌های کشور در بازدید از زندان مرکزی یزد ضمن افتتاح واحد اداری و افتتاح مرکز مراقبت سلامت از نزدیک مسائل و مشکلات فرهنگی، آموزشی، قضایی و اداری این زندان را رصد و مورد ارزیابی قرار داد.

او افزود: وضعیت زندان مرکزی یزد در شرایطی است که کار‌های فرهنگی خوبی در مجموعه اتفاق می‌افتد و کلاس‌های آموزشی مختلف برای افراد نیازمند به حرفه در سطوح مختلف دایر است و این دوره‌ها می‌تواند اشتغال ان‌ها را نیز بعد از آزادی تضمین کند.

جهانگیر اظهارداشت: عملکرد زندان در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، آموزشی و امور قضایی در سطح قابل قبولی است.

جهانگیر افزود: زندان یزد همچنین در حوزه نگهداری متهمان میانگین آن نسبت به کشور بهتر است زیرا میانگین متهمین در زندان نسبت به محکومین در کشور ۲۲ درصد متهم و ۷۸ درصد محکوم است که خوشبختانه در استان یزد میانگین متهمان به ۲۰ درصد رسیده است و این نشان دهنده فعالیت دستگاه‌های قضایی استان در راستای پیگیری و تعیین تکلیف سریعتر برونده‌ها است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور اظهارداشت: نگاه ریاست قوه قضاییه این است که باید جمعیت کیفری را کاهش دهیم، در همین خصوص به قضات دستور داده شده تا نسبت به تعیین تکلیف متهمان اقدام کنند و برای افراد دارای شرایط از مجازات جایگزین استفاده شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟