به گزارش رکنا، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در همایش بزرگ نسل آفتاب که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد، اظهار کرد: نام انجمن های اسلامی دانش‌آموزان در تاریخ انقلاب ماندگار است.

او ادامه داد: امروز مهم ترین ماموریت برای انقلاب اسلامی بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، قوی شدن در حوزه‌های مختلف علم است، در این راستا باید برای اقتدار و قوت ملت اهتمام و برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جوانان زمینه ساز تمدن نوین اسلامی هستند، گفت: جوانان اثر مهمی در جامعه دارند و اگر موضوع ما توانمند شدن است؛ به وحدت نظری و به بیان تجربیات نیاز است. باید توجه کنیم که توانمندی یک جامعه از مسیر آموزش می‌گذرد.

حاجی‌میرزایی گفت: باید در آموزش و پرورش بنای قوت ملی را ساماندهی کنیم؛ نمی‌توان پیشرفت و توسعه را با نگاه‌های سطحی یا عرضه متنوع خدمات ارزیابی کرد.

دانش آموزان باید به صلاح علم و دانش فعالیت کنند

او ادامه داد: شکل‌گیری یادگیری درست، تضمین موفقیت و پایداری است. در سند تحول مقرر شده است آموزش و پرورش به سمت مفهوم تربیت برود تا متحول شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دانش آموزان باید به صلاح علم و دانش فعالیت کنند، گفت: باید وجه اجتماعی، سیاسی، توانمندی اقتصادی و ذوق هنری دانش آموزان افزایش یابد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه برای تربیت دانش آموزان ، نیازمند توانمندی‌های انجمن های اسلامی هستیم، گفت: باید دائما اثربخشی ها را ارزیابی کنیم و برای تقویت توان ملی و اسلامی، نقش آفرینی اتحادیه ضرورت دارد.

استقرار سازمان نوسازی مدارس در مناطق سیل زده

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره میزان خسارت وارده به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اقداماتی برای بهبود وضعیت این مناطق انجام شده است. براساس بررسی ها حدود ۵۶ مدرسه در این حادثه آسیب دیده و نیازمند نوسازی است، همچنین ۲۵۶ مدرسه نیاز به تعمیرات دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشی از تجهیزات مدارس آسیب دیده است، گفت: تجهیزات مورد نیاز این مدارس در قالب ۲۰ کامیون تهیه و در بین شهرستان‌ها و مناطق آسیب‌دیده توزیع شده است.

او یادآوری کرد: این مدارس با برآورد حدود ۴۰ میلیارد تومان، نیازمند تعمیرات اساسی است که می‌طلبد با مساعدت خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز برای بازسازی آن‌ها تلاش کنیم.

حاجی‌میرزایی بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس هم در مناطق سیل زده مستقر هستند و تلاش می‌کنند که کلاس‌ها به سرعت از طریق کانکس یا چادر یا به شیوه‌های مختلفی با کمترین وقفه‌ای دایر شود. اکنون هم جریان آموزشی برقرار است و امیدواریم برای بازسازی به سرعت اقدام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536810 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟