به گزارش رکنا، سیل در مناطق شرقی استان هرمزگان از جمله در روستا‌های شرقی شهرستان جاسک و بسیاری از روستا‌های بشاگرد، خسارات فراوانی را به زیرساخت‌ها و زندگی مردم وارد کرده است و به گفته استاندار هرمزگان، عمق خسارات بسیار فراتر از تصاویری است که تاکنون از این منطقه پخش شده است.

اما در این میان سوال آن است که چرا مسئولان استان با انتقال دقیق مشکلات و حجم ویرانی‌های سیل شرق هرمزگان که بسیاری روستا‌ها را غیرقابل سکونت ساخته، زندگی و کشاورزی و دام‌های فراوانی را به نابودی کشانده و هنوز راه و برق شماری از روستا‌ها را قطع نگاه داشته است، از مسئولان ملی برای سفر به استان و مشاهده حجم عظیمی از خسارات و گرفتاری‌های مردم این منطقه دعوت نمی‌کنند؟

از همان آغازین روز‌های وقوع سیل در مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان تاکنون رئیس مجلس، رئیس جمهور، چندین تن از وزرا و معاونان وزرا و روسای سازمان‌های تخصصی امدادی در کشور به چابهار و مناطق سیل‌زده جنوبی استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفته و در حال تدبیر در خصوص امورات مردم این مناطق هستند، اما در این مدت به جز استاندار هرمزگان که در سفری یک روزه و هوایی، هنوز مسؤولی ملی به جاسک و بشاگرد سرکشی نکرده است.

همچنین امکانات و مزایایی نیز از سوی دولت برای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده که نامی از مناطق سیل‌زده استان هرمزگان در آن دیده نمی‌شود و این در حالی است که به گفته معاون عمرانی استانداری هرمزگان، حجم خسارات سیل در مناطق شرقی هرمزگان از یک هزار میلیارد تومان فراتر رفته است و ضرورت به میدان آوردن امکانات و اعتبارات ملی برای عبور از این بحران را گوشزد می‌کند.

از شخص استاندار هرمزگان انتظار می‌رود که با انتقال دقیق مشکلات و مصائب مردم مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان در کنار مدیریت هر چه بهتر و بیشتر روند امداد و خدمات رسانی به مناطق سیل‌زده، از مسئولان عالی کشوری که تصمیمات آنان در زمینه تخصیص اعتبار و پرداخت فوری‌تر تسهیلات به مردم موثر است برای سفر به استان دعوت کرده و در این راه از ظرفیت نمایندگان مجلس نیز بهره گرفته شود. عادی جلوه دادن فضای مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان باری از دوش مردم این مناطق بر نخواهد داشت.

مبادا مردمان دلیر شرق هرمزگان را در هیاهوی بازی‌های سیاسی و انتخاباتی این روز‌ها که برخی برای رفتن به مجلس از هیچ رفتار مخرب و دلسردکننده‌ای دریغ نمی‌کنند، فراموش کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟