به گزارش رکنا، برخی از کاربران از «سود ناعادلانه وام ویژه دکتری توسط صندوق رفاه دانشجویی» گلایه کرده‌اند.

خبرنگار ما در این نوبت این سوژه را پیگیری کرده است که نتیجه آن در خبری با عنوان « مشکل وام دکتری حل شد» منتشر شد.

*افزایش وام دکتری از سال آینده

فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در پیگیری دوباره این سوژه برای رفع مشکل سود وام دانشجویان دکتری، اظهار داشت: در حال حاضر در حال رایزنی با بانک‌های عامل هستیم که در آینده با صلاحدید هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان با بانک‌های دیگری هم‌افزایی و وام ارائه کنیم.

وی ادامه داد: از یک سو، تقاضا برای دریافت وام دکترا رو به افزایش است و از سوی دیگر، منابع صندوق برای پوشش همه دانشجویان دکترا کافی نیست که از این رو با بانک‌های عامل دیگری برای اعطای وام به دانشجویان دکتری با نرخ سود ۴ درصد صحبت در حال صحبت هستیم.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۷ همه وام‌های دکترا را صندوق رفاه دانشجویان پرداخت کرده است و امسال هم وام‌های دکترا توسط صندوق پرداخت شد.

سجادی تصریح کرد: در نهایت با توجه به شرایط و به دلیل محدودیت منابع مالی، در حال رایزنی با بانک‌های عامل هستیم که اگر به توافق رسیدیم، بتوانیم برای سال آینده با کارمزد ۴ درصد، تعداد بانک‌های ارائه دهنده وام دکترا را افزایش دهیم. برای امسال دیگر امکان این همکاری وجود ندارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟