به گزارش رکنا، ابوذر ریاضی معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ شهرداری تهران در تشریح علل مشکل ترافیکی خیابان ۲۴ متری شهر ری (شهید بیات) گفت: یکی از موضوعاتی که در بحث گره ترافیکی همواره مورد توجه قرار می‌گیرد حجم بار ترافیک وارده به معبر است.

معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ شهرداری تهران تصریح کرد: میزان حجم خودرو‌های ورودی به معبر شهید بیات به دلیل نزدیکی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و مرکز خرید بسیار بالاتر از ظرفیت معبر است که این موضوع موجب پس زدگی ترافیکی می‌شود.

ریاضی با اشاره به طرح تعریض خیابان گفت: تجربه ثابت کرده تعریض خیابان برای کاهش بار ترافیکی منطقه موثر نیست.

او افزود: ما برای حل مشکل ترافیک معبر ۲۴ متری شهر ری چاره‌ای جز اصلاح شکل استفاده مردم از خیابان نداریم، به گونه‌ای که آن‌ها را از سفر‌های تک سرنشینی منع کنیم و به جای آن حمل و نقل پاک مانند دوچرخه را گسترش دهیم.

معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران شهرداری در پاسخ به این سوال که چرا برای حل مشکل ترافیکی معبر ۲۴ متری شهر ری پارکینگ عمومی احداث نمی‌شود، گفت: برای احداث پارکینگ عمومی نیاز به مشارکت بخش خصوصی است.

ریاضی تصریح کرد: تا زمانی که بخش خصوصی جهت احداث پارکینگ وارد میدان نشود، شهرداری تهران نمی‌تواند به صورت یک جانبه مشکل ترافیکی معبر ۲۴ متری شهر ری را حل کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 535262 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟