ارسال پرونده تخلف برخی شرکت‌های لبنی به سازمان تعزیرات

به گزارش رکنا، قیمت شیر خام در خرداد امسال از ۲۰۰۰ تومان به ۲۳۹۰ تومان افزایش یافت و یک ماه بعد قیمت جدید ۱۴ محصول لبنی نیز از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد.

اما مشاهدات میدانی از بازار نشان می‌دهد در ماه‌های گذشته برخی از برندهای محصولات لبنی قیمت‌های خود را مجددا افزایش دادند. این در حالی است که طبق اعلام انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران "بعد از آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار درباره قیمت محصولات لبنی، هیچ کدام از ۱۴ قلم اصلی که مشمول قیمت‌گذاری هستند افزایش قیمت نداشتند و اگر شرکتی قیمت خود را بالا برده، تخلف کرده است. البته برای سایر اقلام لبنی نیز آیین‌نامه قیمت‌گذاری وجود دارد و اگر واحدی خلاف آن قیمت‌های خود را افزایش دهد، تخلف صورت گرفته است".

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این رابطه اعلام کرد که پرونده تخلف برخی از شرکت‌های لبنی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

طبق اعلام این سازمان، در حال حاضر و براساس مصوبات صادره سه گروه محصول لبنی پرمصرف شیر، ماست و پنیر شامل ۱۴ قلم دارای قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار بوده و کلیه واحدهای تولیدی موظف به رعایت سقف قیمت این اقلام هستند که علاوه بر ابلاغ، در سامانه‌های این سازمان نیز بارگزاری شده است. همچنین براساس تقسیم بندی صورت گرفته، قیمت سایر محصولات تولیدی لبنی خارج از فهرست ۱۴ قلم براساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار راسا توسط واحدهای تولیدی و مطابق ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها صورت می‌پذیرد و بررسی‌های صورت گرفته حاکی از این است که عمده تغییرات قیمت محصولات لبنی در بخش دوم بوده و در این خصوص نیز افزایش قیمت‌های غیرمنطقی در دستور رسیدگی قرار می گیرد که به عنوان نمونه اخیرا پرونده تخلف برخی از واحد های لبنی از به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 533463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟