الویری: انتخابات شورای عالی استانها کاملا قانونی برگزار شد / اعتراض وزارت کشور خارج از زمان قانونی انجام شده است

به گزارش رکنا، رئیس شورای عالی استانها در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار رکنا درباره ادعای برخی اعضا شورای عالی استانها مبنی بر باطل شدن انتخابات این شورا گفت: انتخابات شورای عالی استانها کاملا قانونی برگزار شد و چندین روز پس از برگزاری انتخابات وزیر محترم کشور نامه ای را ارائه دادند و اعتراضی به مصوبه انتخابات داشتند و گفتند که چرا تقاضای یکی از مدیران کل وزارت کشور مبنی بر به تأخیر انداختن انتخابات را ما اجرا نکردیم . نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که هیچ گونه اختیاری برای وزارت کشور در مورد تعیین زمان انتخابات پیش بینی نشده است بنابراین تقاضای وزارت کشور به اعتقاد ما قانونی نیست.

مرتضی الویری در ادامه بیان داشت: نکته مهم‌تر اینکه اعتراض وزیر کشور خارج از مهلت دوهفته‌ای قانونی است که معمولاً برای اعتراض به یک مصوبه قابل طرح است. به عبارت دیگر حتی اگر اعتراض و تقاضای وزیر کشور منطقی و به جا هم باشد به دلیل اینکه خارج از ظرف زمان قانونی ارائه شده قابل توجه و رسیدگی نیست لذا این انتخابات قطعی تلقی می شود و هیچ مشکلی در آن وجود ندارد.

الویری درباره مواردی مانند دادن کیف هدیه به نمایندگان توضیحاتی ارائه داد و گفت: این کار را ما انجام ندادیم و مربوط به حوزه ما نبود. شهردار تهران برای بازدید از پروژه ملی اراضی عباس آباد از اعضا شورای عالی استانها دعوت به عمل آورد و شهرداری تهران به پاس کمک‌هایی که اعضای شورای عالی استان‌ها در پیگیری لوایح و طرح‌هایی که در مجلس شورای اسلامی مطرح است می‌کنند و اعضا شورای عالی استانها به وسیله تماس و برگزاری جلسات و پیگیری از نمایندگان حوزه‌های انتخابی خودشان برای تصویب این طرح ها در صحن مجلس شورای اسلامی تلاش می‌نمایند و به پاس این‌گونه زحمات اعضای شورای عالی استان‌ها و درچارچوب تعاملات فی‌مابین هدیه ای در قالب یک کیف به آنها داد که به ما هیچ گونه ارتباطی ندارد.ضمنا این کار در شهرداری تهران و در سایر نهادهای کشور متداول است و برای آن ردیف بودجه مصوبه قانونی یعنی ماده ۱۶ و ۱۷ در نظر گرفته شده است که هیچ گونه اشکال و ایرادی به آن وارد نیست .

وی در توضیح نامه ارسالی وزیر کشور تصریح کرد: ما به نامه‌ای که وزیر کشور فرستاده بود پاسخ دادیم و توضیح دادیم که به دلیل اینکه این نامه خارج از زمان قانونی ارسال شده است قابل طرح در شورای عالی استان‌ها نیست، مزید بر اینکه حتی اگر در ظرف زمانی قانونی فرستاده می‌شد به دلیل اینکه وزارت کشور هیچ گونه مستند قانونی برای دخالت در برگزاری و تعیین زمان انتخابات این شورا ندارد، خود به خود این اعتراض بدون دلیل بود.

رئیس شورای عالی استانها در ادامه افزود: انتخابات با روند قانونی برگزار شد و من ۴۰ رای و یکی دیگر از اعضا محترم شورایعالی هم ۲۸ رای کسب کردند و خلل و خدشه‌ای به نتایج انتخابات وارد نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟