تبریک سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت روز پرستار

به گزارش رکنا: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

سپهر درخشان نظام سلامت ایران اسلامی، همواره تجلی همدلی و اتحاد یکایک عناصر خدمتگذار در عرصه بهداشت و درمان بوده، و پرستار در این میان، کانون تعهد، نظم دهی ، پیوستگیِ تیم درمان و آگاه ترین فرد به وجوه مختلف بالینی و روحی بیمار است.

حرفه مقدس پرستاری در فرهنگ اسلام و خصوصا در عرصه تمدن گرانسنگ ایرانی از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار است، چرا که در ارتباطی ناگسستنی با شکوهمندترین جلوه آفرینش الهی یعنی حیات انسان قرار دارد؛ و از این رهگذر است که مفهوم ‌پرستار مسلمان به عنوان الگوی قابل تکثیر در قاموس سلامت اسلامی تعریف می‌شود و امروزه نمونه‌های ناب پرستار مسلمان را در افقی بالاتر و والاتر از مفاهیم اخلاق حرفه‌ای و اخلاق پرستاری ،به منصه ظهور رسانده وسعت حضور آن از جای جای مراکز درمانی و بهداشتی در ایران تا مراکز کوچک امدادی در  جبهه مقاومت گسترده است.

شورای مرکزی پرستاری سازمان ‌بسیج جامعه پزشکی همواره خود را مدیون حضور پرشور و بی منت جامعه پرستاری می داند و ضمن تبریک روز پرستار که مقارن با سالگرد میلاد عقیله بنی هاشم ع است، خود را موظف میداند تا همچون گذشته در کنار دیگر نهادهای مسئول، پیگیر رفع مطالباتِ این صنف پر تلاش باشد .

سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 531184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟