مصداق مشخصی از حضور اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر در کشور وجود ندارد/ قانون برای همه یکسان است چه ایرانی چه تبعه خارجی

به گزارش رکنا، مهدی محمودی با اشاره به برخی خبرها و واکنش‌ها پیرامون نقش اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر ایران اظهار داشت: اتباعی که در کشور ما حضور دارند، اعم از پناهنده، مهاجر و اتباعی که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند، همه موظف هستند به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند.

وی گفت: برخی از اتباع در ایران حضور دارند که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند و به صورت مقطعی یا موردی فعالیت و زندگی می‌کنند، این اتباع از نظر ما حضورشان غیرقانونی است و توسط نیروی انتظامی شناسایی ، دستگیر و از طریق اردوگاه‌ها، به کشور خود بازگردانده می شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه اضافه کرد: اتباع و مهاجرینی که به صورت قانونی در ایران حضور دارند از خدماتی مانند بهداشت، سلامت، معیشت،آموزش، حرفه آموزی و اشتغال با همکاری سایر دستگاه‌ها ،وزارت خانه ها و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در چهارچوب مقرارت بهره مند شده و همواره مورد احترام و تکریم هستند..

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی خاطرنشان کرد: تمام هدف این است در زمانی معینی که اتباع مهاجرین و خارجی مهمان جمهوری اسلامی هستند، بتوانند از خدمات شهروندی بهرمند شوند و در زمان مناسب بازگشت عزت مندانه‌ای به کشور خود داشته باشند.

وی تأکید کرد: افرادی که در ایران حضور دارند، بایستی به مقررات و قوانین کشور احترام گذاشته و آن را رعایت کنند. باید به این نکته اشاره کرد که قانون هم برای همه یکسان است؛ چه تبعه ایرانی باشد یا تبعه خارجی.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران تصریح کرد: هر کسی بخواهد خلاف مقررات و قوانین جمهوری اسلامی اقدام کند و به نوعی امنیت روانی و اجتماعی، اقتصادی و... را به خطر بیاندازد، قطعا با او طبق ضوابط و مقررات برخورد می‌شود".

وی با اشاره غیرمستقیم به تحولات اخیر و برخی گزارش‌ها و واکنش‌ها در مورد نقش اتباع در اغتشاشات اخیر گفت: ما خیلی از اتباع را داریم که با آرامش و مسالمت آمیز در کشور ایران زندگی می‌کنند و به قوانین احترام می‌گذارند.این افراد تمایل دارند که مثل شهروندان ایرانی از امنیت کشور سود برده تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی در ادامه با تأکید بر این‌که در اتفاقات اخیر مورد خاصی و مشخصی وجود ندارد که بخواهیم به صورت مصداقی در مورد آن صحبت کنیم ادامه داد: افراد چه ایرانی چه تبعه خارجی، اگر بخواهند مخل امنیت باشد و به عنوان آشوب‌گر، اغتشاش‌گر و... فعالیت های عادی و روزمره شهروندان را به خطر بیاندازند طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود چون قانون برای همه یک‌سان است.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اضافه کرد: همواره رویکرد و نگاه جمهوری اسلامی به اتباع عدالت محورانه بوده است؛ امری که سازمان‌های بین‌المللی نیز به آن اعتراف کرده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 528701 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟