جایگزینی پیک‌های دوچرخه سوار با پیک موتوری

به گزارش رکنا ، سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از پایبند بودن این نهاد در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و استفاده از پیک‌های دوچرخه سوار به جای موتورسیکلت خبر داد.

یوسف حجت درباره تفاهم نامه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با اداره پست در زمینه حمل و نقل باری گفت: این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا و تردد کمتر وسائل نقلیه در سطح شهر می‌کند.

وی افزود: معتقد هستیم که با ساماندهی مناسب مسئولیت‌ها در حمل و نقل‌های باری، از نقل و انتقالات بی‌جا در شهر جلوگیری خواهد شد، به همین منظور در نظر داریم برخی از جابه‌جایی‌های بار سبک را به صورت پیک‌های دوچرخه سوار و پیک‌های مترویی داشته باشیم تا از تردد‌های اضافی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر جلوگیری کنیم.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های خود در تغییر عملکرد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بررسی‌های کاهش آلودگی هوا تاحدودی از حیطه کنترل خارج شده و من معتقدم که گام‌های برداشته شده در جهت کاهش آلودگی هوای تهران کافی نیست.

حجت افزود: اگر بخواهیم تهران امروز را با ۲۰ سال گذشته مقایسه کنیم، باید بدانیم که در آن زمان خطوط مترو نداشتیم، اما در حال حاضر ۲۳۰ کیلومتر مترو شهری داریم، البته شبکه اتوبوسرانی و تاکسی‌های اینترنتی نیز تا حدودی بار آلودگی هوا را از دوش خودرو‌های شخصی برداشته است.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید در استان تهران بیان کرد: طرح ترافیک جدید که به صورت فعلی از ابتدای تیرماه معرفی و اجرا شده، برنامه‌ای است که هدفش صرفا محدود کردن مردم به داخل طرح نیست، بلکه تردد خودرو‌ها را در سطح شهر مدیریت می‌کند، به این معنی که امروز ۳۵ درصد از خودور‌هایی که وارد طرح می‌شوند دارای معاینه فنی برتر هستند و حدود ۹۰ درصد از خودرو‌ها ترجیح می‌دهند که در پیک ساعتی صبح و عصر در شهر رفت و آمد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه مسیر طی‌ شده در جهت کاهش آلودگی هوا، راهی درست بوده است، درباره چرایی افزایش روزافزون آلودگی هوا در کلانشهر تهران، تصریح کرد: واقعیت وارونگی هوا یا به تعبیری فاکتور تهویه پدیده‌ای طبیعی در پایتخت است که ما باید آن را مانند پدیده زلزله و سیل بپذیریم و بدانیم که وارونگی هوا هم یک پدیده طبیعی است و ابزاری برای مقابله با این پدیده نداریم.

حجت گفت: وقتی وارونگی هوا رخ می‌دهد، باید بپذیریم در شهری که حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، روزانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین سوزانده و حجم بسیار زیادی سوخت فسیلی در شهر استفاده می‌شود و مجموعه این سوخت‌ها بدون در نظر گرفتن فاکتور تهویه هوا باعث ثابت ماندن آلودگی هوا در شهر می‌شود.

سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: طرح کاهش آلودگی هوا به قوت خود ادامه دارد و تمام تلاش ما این است که تاب آوری شهر را در کنترل شاخص بالا ببریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 526269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟