جلوی زیست بوم جوانان بایستیم بازنده هستیم

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سورنا ستاری در افتتاحیه سومین نمایشگاه شهر هوشمند تاکید کرد: خوشحالم شهرداری تهران حرکت جدی در حوزه شهر هوشمند ایجاد کرد است. از نظر ما شهر هوشمند سیستم عامل جدیدی است و در آینده نزدیک روی سخت افزار تهران قرار گیرد کاربری شهر را تغییر دهد.

او با بیان این که شهر هوشمند یعنی یک سیستم عامل در بستر یک نرم افزار، گفت: قرار است این نرم افزار براساس زیست بوم بر روی سخت افزار و توان نیروی داخلی نصب شود.‌ درباره یک نرم افزار جدی در شهر صحبت می کنیم که به شهرداری قدرت می دهد تا صاحب شهر شود. شهرداری الان صاحب شهر نیست و صاحب اتفاقاتی که در داخل شهر می افتد نیست. چند سال پیش وقتی بحث تاکسی های اینترنتی مطرح شد، به مسئولین گفتم می توانید جلوی بچه ها را بگیرید؟ اگر شهرداری نیز وارد این بازی شود حتما برد کرده و  صاحب شهر می شود.

ستاری ادامه داد: ما راجع به شهر و نوآوری شهری و کارخانه های نوآوری در سطح شهر صحبت می کنیم که می توانند در سطح شهر تحول ایجاد کنند.‌ شهرداری به جای آنکه درآمد را از محل فروش تراکم داشته باشد باید از محل شهر هوشمند درآمد کسب کند داشته باشد، چرا که درآمدهای شهر هوشمند یک درآمد بی نهایت است و کسانی که همراه نباشند، شکست می خورند. در این ۶ سال که در این جایگاه هستم، از اینکه هر کس با کار سنتی بخواهد با این جوان ها در بیفتد، ور می افتد و باید بداند شکست می خورد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر این که بازیگردان کسب و کار در آینده عوض می شوند و اشتغال فوق العاده افزایش می یابد، گفت: کسب و کارهای سنتی راهی جز خرید استارت آپ ها ندارند و این همان جریان حرکت پول در اکوسیستم است و بخش خصوصی از سرمایه ایده های جوانان استفاده خواهد کرد.

ستاری تاکید کرد: اگر جلوی زیست بوم جوانان بایستیم بازنده هستیم. این حرکتی است که در جوانان ایجاد شده و نمی توان جلوی آنها را گرفت چرا که استارت آپ ها و دانش بنیان ها در همه دنیا در حال رشد هستند. همه فهمیدند سرمایه کشور جوانان هستند و دانش جوانان باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد. دو سال متوالی است که تهران جزو ۵۰ شهر خلاق دنیا است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 524287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟