خبرهای خوش بنزینی برای معلولان

به گزارش رکنا، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی خانواده‌های محل آن که بسیاری از آنها ژنتیکی دارد، اظهار داشت: نگرانی در این خانواده‌ها وجود دارد که آیا فرزند بعدی آنها نیز دارای معلولیت خواهد بود یا خیر برای بررسی این مسئله غربالگری ژنتیکی خانواده‌های با افراد دارای معلولیت را در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: این غربالگری ژنتیکی به صورت رایگان در ۴ سال آینده برای یک میلیارد و ۵۰۰ خانوار دارای معلولیت انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که روز چهارشنبه بر مبنای آن اولین تخصیص اعتبار آن از انجام شده است گفت: کمتر از نیم ساعت پس از تخصیص اعتبار برای توزیع آن در استان‌ها اقدام شد.

وی با اشاره به ماده ۷ این قانون در خصوص پرستاری افراد دارای معلولیت از ضایعه نخاعی نیز گفت: این مبلغ با افزایش ۲ برابری از ۲۰۰ هزار تومان به مبلغ ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

قبادی دانا ادامه داد: در راستای اجرای ماده ۲۷ این قانون، هر فردی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و نیازمند شغل است باید حداقل حقوق به وی پرداخت شود و برای اجرای این بند در سال ۹۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که بیش از سه برابر کل سازمان بهزیستی است.

وی بیان داشت: با تخصیص این اعتبار هر سه ماه یک هزار و ۴۸۰ هزار تومان علاوه بر مسمتری دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبار به منظور پرداخت یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی اظهار داشت: از امروز مراحل پرداخت آن آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ برای نگهداری هر فرد در این مراکز ۶۴۰ هزار تومان از طرف دولت پرداخت می‌شود و مبلغی که چند ماه به ۷۷۰ هزار تومان افزایش یافت تا اینکه در آبان ماه به ۹۲۰ هزار تومان رسید، گفت: هزار معلول مجهول‌الهویه و دارای والدین غیرموثر در این مراکز نگهداری می‌شوند و یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد.

قبادی دانا با تاکید بر اینکه هدف این سازمان مستمری دادن نیست بلکه به دنبال توانمندسازی معلولان است، بیان کرد: هدف ما این است که یک زندگی کامل همراه با دیگر افراد جامعه و در خانواده برای این افراد فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تمام ادارات بهزیستی سراسر کشور موظف به مناسب‌سازی فضاهای اداری خود شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در زمینه اختصاص سهمیه بنزین به معلولان گفت: در این هفته خبرهای خوشی در این زمینه خواهیم داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟