میزان کار مفید در ایران؛ هفته‌ای ۱۵ ساعت!

رئیس شورایعالی استان‌ها گفت: طبق گزارش مرکز آمار در بهمن ۹۷ میزان کار مفید در ایران ۱۵ ساعت در هفته است.
الویری افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز به تخصیص منابع و نظارت صحیح است، اما این دو عامل یعنی تخصیص صحیح منابع و استقرار نظام نظارت در فرایند اجرای برنامه توسعه در کشور مغفول مانده است.
رئیس شورایعالی استان‌ها با بیان اینکه کیفیت و قیمت خدماتی که ارائه می‌شود، نسبت مطلوبی با هم ندارند، گفت: یعنی هم قیمت خدمات ارایه شده از سوی شهرداری ها بالا رفته و هم کیفیت مطلوبی وجود ندارد. این موضوع را در رتبه ایران در بهره وری می‌توان درک کرد.
به گفته وی، ایران در بهره‌وری جزو پنج کشور پایین است در حالی که بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه رشد اقتصادی چشمگیری داشته‌اند که این امر نه فقط از طریق سرمایه‌گذاری بلکه با بهره‌ور کردن نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات صورت گرفت.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در بهره‌وری نیروی انسانی هم بسیار پایین هستیم، گفت: طبق گزارش مرکز آمار در بهمن ۹۷ میزان کار مفید در ایران ۱۵ساعت در هفته است که ۲.۵ ساعت در روز می شود.
الویری با تاکید بر لزوم گرد هم آمدن مدیران و نخبگان شهری، گفت: متخصصان و مدیران باید آرا و راهکارهای تخصصی خود برای بهبود بهره وری در مدیریت شهری را ارائه کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521434 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟