امضای تفاهم نامه پروژه بهبود خدمات پزشکی در ایران بر مبنای مدل های مدیریت پزشکی در ژاپن

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، این تفاهم نامه روز گذشته در وزارت بهداشت به امضای دکتر محسن اسدی لاری مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت و یوکی هارو کوبا یاشی مسئول دفتر جایکای ژاپن در جمهوری اسلامی ایران رسید .

بر اساس این تفاهم نامه، مدیران بخش سلامت کشورمان از تجارب کشور ژاپن در قالب برگزاری دوره های آموزشی در پنج حوزه مدیریت بیمارستان، طراحی و ساخت بیمارستان، نظام های نگهداری از سالمندان، مدیریت بیماریهای غیر واگیر و مدیریت و کنترل سرطان بهره مند خواهند شد.

این تفاهم نامه با حضور دکتر پاکدل رییس مرکز تحول اداری وزارت بهداشت و مدیر اجرایی پروژه بهبود خدمات پزشکی در ایران بر مبنای مدل مدیریتی ژاپن به امضا رسید.

دکتر جلال نائلی معاون اقتصادی و همکاریهای دوجانبه حوزه بین الملل وزارت بهداشت در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در پی همکاریهای بین ایران و ژاپن و در پی سفر هیات وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و سازمان های مرتبط  به ژاپن در دو سال گذشته منعقد شده است و با امضای این سند همکاری، در راستای توانمند سازی مدیران بخش سلامت، مقدمات اعزام بیش از 200 مدیر بخش سلامت برای فراگیری و آشنایی با آخرین دستاوردهای ژاپن در مدیریت خدمات  پزشکی فراهم می شود

 

کدخبر: 520741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟