هشدار تخریب بخشی از دارالفنون در پی بارندگی‌ها

به گزارش رکنا، مسعو بهرامی رئیس مدرسه دارالفنون درباره این جلسه، اظهار کرد: 3 محور اعتبارات فعلی، اعتبارات سال آینده برای مرمت، بازسازی و فعالیت‌های مدرسه و نحوه جلب مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی برای مرمت و بازسازی مدرسه در جلسه با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت.

وی با یادآوری اینکه مدرسه تاریخی دارالفنون یادگار امیرکبیر است که مجموعه‌ای از اولین اتفاقات تعلیم و تربیتی ما در اینجا رخ می‌دهد و اولین مدرسه بعد از مکتب‌خانه است، افزود: اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که مدرسه تاریخی دارالفنون در حال تبدیل به یک مجتمع فرهنگی، تربیتی و هویتی بر بستر تاریخی است و اکنون در این مسیر هستیم. یکی از نیازهای و ضرورت‌های فعلی ما ترمیم بخش غربی ساختمان مدرسه است. همچنین پیگیر بهبود بودجه و اعتبارات هستیم.

همچنین علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در  این نشست مشترک گفت: اگر امروز به شاخص‌های علمی و فناوری خود می‌بالیم، این مهم روی بستر دارالفنون شکل گرفته است. دارالفنون گنجینه‌ای ارزشمند است و آماده همکاری با سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی هستیم.

حجت‌الاسلام ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز بر لزوم توجه به دارالفنون به عنوان یک مکان تاریخی برای توجه به گردشگران تأکید کرد.

مشهدی، مدیرکل طرح و برنامه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز با بیان اینکه اعتبار مصوب سال گذشته دارالفنون یک میلیارد تومان بود که ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت و امسال اعتبار همان عدد است که فقط ۲۲ درصد آن تأمین شده است، گفت: سمت غرب دارالفنون حالت اورژانسی دارد و امکان تخریب آن در پی بارندگی‌ها وجود دارد. دستوری داده شود که سازمان نوسازی مدارس برای مرمت آن اقدام کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 519506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟