تشکیل کارگروه ویژه تامین ناوگان حمل و نقل عمومی

محسن هاشمی در آغاز یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران به دلیل ازدحام و مشکلات ترافیکی که روز گذشته در شهر تهران به ویژه مناطق شمالی به دلیل بارش ناگهانی برف رخ داد از شهروندان پوزش طلبید و اظهار کرد: بارش برف در زمان پیک ترافیک رخ داد و موجب شد در مناطق یک و دو و شمال غرب مشکلات ترافیکی متعددی ایجاد شود از سویی به دلیل انحراف برخی وسایل سنگین از جمله اتوبوس و مسدود شدن برخی از بزرگراه ها ناشی از کافی نبودن تمهیدات مشکلاتی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود مشکلات ترافیکی روز گذشته برای چه اتفاق افتاده است و چه افرادی مقصر هستند، گفت: باید با این افراد برخورد شود البته در جلسه ای که صبح امروز با آقای حناچی شهردار تهران داشتیم گزارشی از مشکلات روز گذشته ارائه و اعلام شد دلایل مشکلات روز گذشته در حال بررسی است و در صورتی که مقصری در این زمینه وجود داشته باشد با آن برخورد می شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حواشی ناشی از گران شدن بنزین تصریح کرد: یکی از مشکلات ترافیکی روز گذشته به دلیل حواشی ناشی از گران شدن قیمت سوخت بود که البته تلاش شد با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و پلیس راهور وضعیت معابر مناسب شود.

وی تصریح کرد: گرانی سوخت به دلیل کاهش ارزش پول ملی و قاچاق سوخت اتفاق افتاد که قطعا پیامدهایی برای مدیریت شهری خواهد داشت از جمله اینکه با افزایش تقاضای استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص در ساعت پیک مدیریت شهری مواجه خواهد شد که لازم است با توسعه ناوگان اتوبوسرانی و مترو اقداماتی در این زمینه صورت گیرد و کمبودها برطرف شود.

هاشمی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه ها گفت: بر اساس این قانون مقرر شد منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های آن شود که متاسفانه نه در این دولت و نه در دولت گذشته این اتفاق رخ نداد. باید از چرخه معیوب یارانه نقدی و افزایش قیمت و تورم جلوگیری شود.

هاشمی همچنین به پدیده وارونگی هوا اشاره کرد و گفت: با تقویت سیستم حمل و نقل عمومی می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم به همین منظور کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر با امضا رئیس شورا نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ارسال کرده و طی این نامه درخواست شده کارگروه ویژه برای تامین ناوگان اتوبوسرانی و مترو شهر تهران تشکیل شود همچنین در ارتباط با این موضوع جلسه ای با رئیس جمهور فردا برگزار خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 518648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟