انتظار 10 ساله 138 کارگر دره‌شهری برای خانه‌دار شدن / عدم پاسخگویی ارگان‌های مربوطه

به گزارش رکنا، اجرای پروژه مسکن مشاغل آزاد دره‌شهر که در سال ۸۸ کلید خورد پس از گذشت ۱۰ سال همچنان بی‌تکلیف باقی مانده است.

این در حالی است که مبالغی جهت ساخت این واحدها از متقاضیان اخذ شده اما متاسفانه هم‌اکنون تکلیف این پروژه مشخص نیست و بی‌توجهی مسوولان سبب نگرانی ده‌ها نفر از متقاضیان شده است.

ساخته نشدن این واحدها از یک سو و عدم پاسخگویی مسوولان مربوطه از سوی دیگر سبب شده کارگرانی که سالها برای خانه‌دار شدن تلاش کرده‌اند هم اکنون به دلیل کم کاری مسوولان مجبور به پرداخت اجاره بهای گزاف شوند.

عدم پاسخگویی مسوولان

منوچهر دیناروند یکی از متقاضیان مسکن مشاغل آزاد  گفت: ۱۰ سال پیش از هر متقاضی بیش از ۵ میلیون تومان جهت ساخت منازل اخذ شد اما هیچ واحدی به متقاضیان واگذر نشد.

وی افزود: پس از دریافت مبالغ، اسکلت واحدها ساخته شد و اکنون بیش از ۱۰ سال است که هیچ اقدامی جهت تکمیل واحدها انجام نشده و هیچ مسوول و ارگانی پاسخگو نیست و مسوولین توپ را به زمین همدیگر پاس می‌دهند و از پاسخگویی طفره می‌روند.

بلاتکلیفی ده‌ها کارگر

علی آزادی یکی دیگر از متقاضیان به خبرنگار فارس می‌گوید: این واحدها در دیگر مناطق کشور چندین سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند و احداث شده‌اند اما متاسفانه پس از گذشت ده سال از آغاز ساخت تکلیف پروژه کماکان مشخص نیست و متاسفانه بی‌توجهی مسوولان به یک معضل تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه از مسوولان می‌خواهیم پاسخ قانع کننده‌ای در این خصوص به متقاضیان این واحدها بدهند، افزود: از مسوولان ارشد استان نیز درخواست می‌کنیم این مهم را پیگیری کنند و در جهت احقاق حقوق کارگرانی که سالهاست در انتظار خانه‌دار شدن هستند اقدام کنند.

سرگردانی ۱۳۸ نفر متقاضی مسکن مهر

این موضوعات در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار فارس نیز منتج به نتیجه نشده و پس از محول کردن پاسخ از سوی فرماندار به مسوولان راه شهرسازی، مسوولان این اداره اختلاف بین پیمانکار مجری پروژه و تعاونی مذکور را دلیل بروز این مشکل عنوان کرده‌اند، در حالی که دیگر مسوولان مربوطه راه و شهرسازی را متولی اصلی این واحدها می‌دانند‌.

اسدی سرپرست اداره تعاون شهرستان دره‌شهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: اداره تعاون تنها ناظر بر تشکیل تعاونی‌ها بوده و ساخت این پروژه‌ها زیر نظر راه و شهرسازی انجام شده است.

وی افزود: واحدهای مذکور با همکاری سه جانبه راه و شهرسازی به‌عنوان اجرا کننده، اداره تعاون به‌عنوان ناظر بر تشکیل تعاونی‌ها و بانک‌های عامل به‌عنوان پرداخت کننده تسهیلات ساخته شده اما متاسفانه تکمیل نشده‌اند.

سرپرست اداره تعاون شهرستان دره‌شهر تصریح کرد: ۱۳۸ نفر متقاضی واحدهای مسکن مهر مشاغل آزاد هستند که تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند و مشکلات پیش آمده سبب انحلال هیئت مدیره شده است و موضوع از طریق مراجع قانونی پیگیری شده و هم اکنون حساب‌های تعاونی مذکور مسدود شده است.

لزوم برخورد باخاطیان

با توجه به اینکه کارگران بیشترین ضربه را از تورم و مشکلات اقتصادی متحمل می‌شوند و به‌واسطه قدرت خرید پایین، تسهیل روند خانه‌دار شدن این قشر یک خواسته به‌حق محسوب می‌شود امید است مسوولان ارشد استان و مراجع قضایی در این باره وارد عمل شوند تا شاهد جلوگیری از تضییع حقوق ده‌ها کارگری باشیم که سالهاست در انتظار خانه دار شدن هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 518341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟