ماجرای تخریب اثر استاد عربشاهی از دیوار بوستان حقانی

به گزارش رکنا، مجتبی موسوی معاون فرهنگی و طرح‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره تخریب دیوارنگاره بوستان حقانی اثر استاد عربشاهی گفت: طرح هنری استاد عربشاهی سال‌های گذشته در قسمت رمپ خروجی بزرگراه حقانی به سمت مدرس شمال و به شکل قطعات بتنی بوستان نصب شد.

معاون فرهنگی و طرح‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: در همان زمان این‌گونه به نظر می‌رسید بخش‌هایی از کار استاد عربشاهی به دلیل نصب غیر اصولی برپایه، شروع به ریختن می‌کند.

موسوی با اشاره به اقدام شهرداری منطقه ۳ تهران در جمع آوری بخش‌های باقیمانده اثر استاد عربشاهی تصریح کرد: به دلیل مخاطرات موجود و احتمال ریزش بخش‌های باقیمانده اثر شهرداری منطقه به جمع آوری قسمت باقیمانده اقدام می‌کند تا روی خودروهای عبوری سقوط نکند.

وی افزود: پس از پیاده سازی قسمت‌های باقیمانده از روی دیوار متوجه نشدیم که این بخش‌ها به شکل سالم از دیوار جداسازی شد یا خیر، اما نکته قابل تأمل این است که جنس و شکل اثر به‌گونه ای بود که امکان پیاده سازی آن به شکل سالم وجود نداشت.

معاون فرهنگی و طرح‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با استاد عربشاهی برای ساخت مجدد همان اثر گفت: ۴ سال پیش مذاکراتی را با استاد عربشاهی انجام دادیم تا بتوانیم وی را راضی کنیم تا اثری مشابه همان اثر خلق کند تا ما آن را دوباره در همان مکان نصب کنیم که متاسفانه به دلیل کسالت استاد عربشاهی در آن زمان مذاکرات ما در شهرداری تهران بی نتیجه ماند.

موسوی تأکید کرد: شهرداری منطقه تنها به دلیل جلوگیری از بروز حادثه برای خودروهای عبوری بخش‌های باقیمانده استاد عربشاهی را از روی دیوار پیاده کرد و من بعید می‌دانم که قسمت‌های اثر در هنگام پیاده سازی سالم مانده باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر وضعیت دیوار بوستان حقانی پس از پیاده سازی طرح استاد عربشاهی به چه شکل است؟، گفت: در حال حاضر با استفاده از صفحات پلیمری رنگ شده دیوار مربوطه پوشیده شده است و ما در رمپ مقابل آن (بزرگراه حقانی به سمت مدرس جنوب) طرحی از جنس بتن برجسته را به دست استاد خسروی طراحی، اجرا و نصب کردیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟