تخریب یک مسجد تاریخی در اثر بارندگی‌ها + عکس

به گزارش رکنا، مهدی کاظمی رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری شهرستان نظرآباد ضمن تایید آسیب دیدن یکی از مساجد تاریخی نجم آباد گفت: این مسجد قبل از عید بازسازی و مرمت قرار شده بود و پس از آن در اختیار هیأت امنا قرار گرفته بود و برنامه های مذهبی و دینی از جمعه دعای ندبه در این مجموعه اجرا می شد.

کاظمی ادامه داد: این مسجد ابتدای سال جاری به دلیل بارش های شدید مورد آسیب قرار گرفته بود اما هیأت امنا به عنوان متولیان مدیریت این مجموعه، این موضوع را به اداره میراث فرهنگی اطلاع نداده اند و تخریبی که دیشب در اثر بارش باران در قسمت سقف مسجد صورت گرفته در اثر نم گرفتگی های ابتدای سال بوده است و در صورت گزارش به موقع موضوع به اداره میراث فرهنگی امکان مرمت مجموعه وجود داشت.

وی افزود: علی رغم نامه نگاری و استعلام اداره میراث فرهنگی از بخشداری ها مبنی بر گزارش آسیب دیدگی های احتمالی اماکن تاریخی شهرستان نظرآباد هیچ گزارشی مبنی بر آسیب دیدگی مسجد در ایام بارش های عید ۹۸ گزارش نشده است.

کاظمی با ذکر این نکته که عکس های منتشرشده در کانال های مجازی و برخی رسانه ها آرشیوی است گفت: عکس های منتشر شده مربوط به دوره مرمت و بازسازی این مسجد تاریخی است و با شرایط فعلی مسجد تطابقی ندارد.

وی گفت: صبح امروز کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان نظرآباد از این مجموعه بازدید کردند و تمهیدات لازم برای حاظت از مسجد اندیشیده شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟