به گزارش رکنا، سرگرد سید جواد حسینی اظهار داشت: به منظور کنترل رفتار مخاطره‌آمیز رانندگان پرخطر، علاوه بر صدور برگه جریمه برای آنها نمره منفی بر اساس نوع تخلف تعلق می‌گیرد.

وی اضافه کرد: گواهینامه ۱۲۰ تن از رانندگان برای بار نخست و گواهینامه ۲۵ تن برای دومین بار ضبط شده و گواهینامه پنج تن از رانندگان برای بار سوم ضبط و باطل شد.

رییس اداره عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: چنانچه راننده متخلف دارای ۳۰ نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت یاد شده با پرداخت ۴۰۰ هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه عمومی مسترد می‌شود.

سرگرد حسینی افزود: چنانچه این از رانندگان با انجام تخلف های جدید دوباره ۲۵ نمره منفی دریافت کند، گواهینامه او به مدت ۶ ماه ضبط و پس از انقضای مدت یاد شده و پرداخت ۶۰۰ هزار ریال گواهینامه او بازگردانده می شود.

وی ادامه داد: ادامه تخلف توسط رانندگان دارای نمره منفی برای بار سوم و کسب ۲۰ نمره منفی دیگر موجب ابطال گواهینامه شده و راننده متخلف بعد از گذشت یک سال و با گذراندن دوره های آموزشی، نسبت به شرکت در آزمون و دریافت گواهینامه اقدام کنند.

رییس اداره عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی همدان با عنوان اینکه اخذ گواهینامه ۵۰ درصد افزایش داشته است بیان کرد: طبق ماده هفت قانون رسیدگی به تخلف رانندگی، برای ۲۰ تخلف حادثه ساز از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات نمایشی، عبور از چراغ قرمز نمره منفی پیش بینی شده است.

سرگرد حسینی اظهار داشت: با توجه به حساسیت خودروهای عمومی، نمره منفی پیش بینی شده برای رانندگان این قبیل خودروها بیشتر از وسایل نقلیه شخصی است.

وی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ راننده در آستانه ضبط گواهینامه قرار دارند که این رانندگان اگر به مدت ۶ ماه از زمان ارتکاب آخرین تخلف منجر به نمره منفی مرتکب هیچیک از تخلفات رانندگی نشود، تمامی نمره‌های منفی بی اثر می شود.

سرگرد حسینی تاکید کرد: افراد هنگام ضبط گواهینامه مجاز به رانندگی نیستند در غیراینصورت به مثابه افراد بدون گواهینامه با فرد متخلف برخورد می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 512782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟