4 ماه مزد کارگران شهرداری کاشان پرداخت نشد

به گزارش رکنا ، پرداخت دستمزد حدود ۲ هزار و ۵۴۸ کارگر مجموعه شهرداری «کاشان» در استان‌ اصفهان تا ۴ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری در شهر کاشان با اعلام این خبر گفتند: حدود ۲ هزار و ۵۴۸ کارگر رسمی، قراردادی و پیمانی شهرداری کاشان و سازمان‌های وابسته به آن به دلیل آنچه از سوی شهرداری «کمبود منابع مالی» عنوان می‌‌شود، تا ۴ماه مزد معوقه طلبکارند.

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های ما به وجود آورده است.

این کارگران که به صورت رسمی قراردادی و پیمانکاری در مجموعه شهرداری مشغول کارند، با بیان اینکه مهم‌ترین عامل این وقفه چهار تا پنج ماهه کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است، در ادامه گفتند: بیشترین معوقات مربوط به کارگران پیمانکاری واحد خدمات و فضای سبز و نیروهای آتش نشانی است که میزان طلب مزدی آنها به ۴ماه می‌رسد مابقی کارگران قرارداد مستقیم شهرداری هستند که مطالبات کمتری (یک الی دوماه) به نسبت نیروی کار پیمانکاری دارند.

کارگران با بیان اینکه مشکلات شهرداری کاشان از چند سال پیش و زمانی آغاز شد که بسیاری از نهاد‌های مختلف دولتی و خصوصی از پرداخت به موقع عوارض شهرداری خوداری می‌‌کنند، افزودند: شهرداری از حدود ده سال پیش حدود ۴۰ میلیارد تومان بایت عوارض سخت و ساز از بخش‌های خصوصی و دولتی طلبکار است. درصورتی‌که شهرداری بتواند حداقل بخش از این طلب خود را وصول کند، توانایی پرداخت یک‌جای همه معوقات مالی کارگران را خواهد داشت.

علی هاشمی طاهری (عضو شورای اسلامی شهر کاشان) با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری گفته است: چندین ماه حقوق و مزایای کارگران و کارکنان شهرداری این شهر پرداخت نشده است.

به گفته وی؛ مشکلات مالی، نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات شهرداری مشکلات زیادی از جمله در پرداخت حقوق و مزایای کارگران برای ما ایجاد کرده است.

وی گفت: در جلسه شورای اسلامی شهر قول پرداخت مطالبات کارگران داده شده است. در این جلسه برای پرداخت طلب مزدی کارگران حدود ۲۵ میلیارد تومان منابع مالی اختصاص یافت اما هنوز شهرداری مدعی است مشکل مالی دارد و حقوق کارگران همچنان به تاخیر افتاده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511888 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟