احتمال بارندگی در بیشتر مناطق کشور

به گزارش رکنا ، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور بارندگی داریم.

وی ادامه داد: امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب غرب و برخی از مناطق شمال شرق کشور برای بعد از ظهر بارش پراکنده و وزش باد‌های به نسبت شدید پیش بینی می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه شدت بارش امروز آذربایجان غربی و شرقی و کردستان و کرمانشاه را در بر می‌گیرد، افزود: احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب‌ها و مه آلود‌های جاده‌های کوهستانی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمعه سامانه بارشی نسبتا قوی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد، تصریح کرد: امروز بعد از ظهر در نقاطی از جنوب کشور در برخی نقاط سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال هرمزگان بارش‌های پراکنده خواهیم داشت.

گودرزی با بیان اینکه سواحل شمالی تا روز‌های پایانی هفته به صورت متناوب بارش باران دارند، گفت: ۵ تا ۸ درجه دمای هوا در نوار شمالی کشور خنک‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات و نقاط سردسیر شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش برف می‌رود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای تهران افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود گفت: شهرکرد با دمای ۲ درجه خنک‌ترین و بوشهر با دمای ۳۵ درجه گرم‌ترین مراکز استانی بوده اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟