حماسه جاماندگان اربعین در کرمانشاه

به گزارش رکنا،  بیستم صفر مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و یاران باوفایشان در دشت کربلاست، روزی که به نقطه وحدت میلیون ها مسلمان تبدیل شده و عاشقان و شیفتگان آن حضرت از گوشه و کنار خود را به حرم باصفایش می رسانند.

بازهم اربعین دیگری از راه رسید تا میلیون ها عزادار با هر نژاد و مذهبی و با پای پیاده به سمت میعادگاه عاشقان در کربلای معلا حرکت کنند تا نامش را در بزرگترین همایش تاریخ به ثبت برسانند.

۴۰ روز از ندای تاریخی امام تشنه لبان که در عصر غمبار روز عاشورا فریاد بی پاسخ «هل من ناصر ینصرنی» سر داد، می گذرد تا امروز و پس از گذشت یک هزار و ۳۸۰ سال از آن واقعه جانسوز، بیش از ۲۰ میلیون مسلمان و دلداده عاشق، لبیک گویان و بر سر و سینه زنان به سمتش بشتابند.

امروز بالغ بر ۲۰ میلیون زائر در کربلا و ده ها میلیون مسلمان دیگر در گوشه و کنار جهان، ریزه خور خوان حسینند و چشم به شفاعت شفیع روز محشر دارند.

در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، طنین «حی علی العزا» از زمین و زمان به گوش برسد و عرشیان و فرشیان، سوگوار امام تشنه لب خود هستند.

چهل روز از شهادت سردار رشید و علمداری می گذرد که در شب عاشورا امان نامه دشمن را به صدها تکه تبدیل کرد تا آبرو و عزت ابدی خود را بازیچه زندگانی کوتاه و چند روزه دنیا نکرده باشد.

چهل روز از صبر و استقامت آن بانوی جلیله ای می گذرد که بزرگترین جنایات بشریت را در قبال عزیزترین عزیزانش دید اما بر این مصائب عظما صبر کرد تا طاقت از کف اهل حرم نرود.

و چهل روز از ایثارگری آزاده ترین انسان های تاریخ می گذرد که حاضر شدند در بدترین شرایط ممکن سختی تیغ و شمشیر را بر خود بخرند اما دست از حمایت امام و مولای خود برندارند.

همزمان با فرا رسیدن روز اربعین حسینی (ع) مردم کرمانشاه نیز همگام با سایر مردم کشورمان و مسلمانان جهان به سوگ نشسته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

مراسم سوگواری اربعین حسینی (ع) امروز با حضور هزاران نفر از مردم ولایتمدار کرمانشاه مقابل مسجد جامع برگزار شد و مردم در کنار هیات ها و دستجات عزادار به سوگواری پرداختند.

در این مراسم که با شور خاصی برگزار شد، مداحان اهل بیت (ع) به زبان های فارسی و کُردی به نوحه سرایی پرداختند و مردم عزادار نیز بر سر و سینه زدند و بر مصائب اهل بیت پیامبر (ع) عزاداری کردند.

مشابه این مراسم در نقاط مختلف استان کرمانشاه نیز برگزار شد و مردم با حضور در تکایا، مساجد، حسینیه ها و هیات های عزاداری، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و خاندان با وفایشان را به سوگ نشستند.

امسال بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر که بیش از ۱۵۰ هزار نفر آنها از مرز خسروی عبور کردند عازم کربلای معلی برای شرکت در مراسم اربعین شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟