همایش پیاده‌روی اربعین در خلخال برگزار شد

به گزارش رکنا، در این آیین عزاداران حسینی مسیر پنج کیلومتری خیابان امام خمینی (ره) شهر خلخال تا صحن مطهر امامزاده سید دانیال (ع) در حوالی روستای خانقاه سادادت را به صورت پیاده طی کردند.

در این مراسم عزاداران حسینی در طول مسیر پیاده‌روی با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی عزاداری کرده و همچنین ایستگاهای صلواتی برپاشده در طول مسیر از عزاداران پذیرایی کردند. کربلا

پس از تجمع در صحن مطهر امامزاده سید دانیال سوگواری ویژه اربعین حسینی برگزار و در این مراسم حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال در سخنانی از پیاده‌روی بزرگ اربعین در مسیر نجف تاکربلا به عنوان نماد مقاومت مظلومان عالم در برابر ضالمان جهان یاد کرد.

وی با بیان اینکه درگذشته پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر کربلا توسط تعداد معدودی از علما و بزرگان دین انجام می‌گرفت اظهار کرد: این حرکت بزرگ میلیونی با تلاش‌های صورت گرفته از سوی نظام اسلامی ایران احیا شده و امروز با حضور میلیونی مسلمان و حتی غیر مسلمان عاشق نهضت حسینی برگزار می‌شود .

همچنین همزمان با اربعین حسینی در دیگر نقاط این شهرستان نیز آیین‌های پیاده‌روی جامندگان از اربعین در مسیر بقاع متبرکه برگزار شده و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌ها و معابر عمومی به سوگواری پرداختند.

همچنین آیین های شبیه خوانی و تعزیه نیز که بازگو کننده احوال اسرای کربلا و فداکاری‌های حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) می‌باشد در مناطق و روستاهای خلخال برگزار شد.

امروز همچنین بازار احسان و نذری در مناطق مختلف این شهرستان داغ بود و هر کس به اندازه توان مالی خود اقدام به پخت حلوا و یا غذای گرم و توزیع آن در بین مردم می‌کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 511198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟