به گزارش رکنا، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین گفت: این میزان اراضی ملی در قالب هفت فقره پرونده که بیشتر در پلاک‌های مناطق قیاپا، خوگان، ورچه بودند توسط زمین‌خواران و افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود.

محسن مجتهدی افزود: این اراضی با پیگیری یگان حفاظت آزاد و با تشکیل و ارسال پرونده به مراجع قضایی این میزان اراضی ملی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شدند.

او گفت: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به منظور حفظ حقوق بیت‌المال، انفال و جلوگیری از ضایع شدن حقوق دولتی، رفع تصرف اراضی ملی در دستور کار قرار دارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری خمین در ادامه افزود: اجرای ممیزی، تجدید ممیزی، قرق مراتع، جلوگیری از چرای دام غیرمجاز دام از اقداماتی است که برای حفظ، اصلاح و احیای مراتع هر ساله اجرا می شود.

مجتهدی گفت: حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی از وظایف همگان است و افرادی که اقدام به تصرف اراضی می کنند، طبق قانون با آنان برخورد می شود.

او افزود: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را دارند، باید پیش از خرید به منابع طبیعی مراجعه و از ملی نبودن اراضی اطمینان پیدا کنند.

مجتهدی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به اراضی ملی و تصرف آن، مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟